dvd+rw / dvd+r

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flopppy

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Berichten
12
Ik heb twee vragen over het branden op dvd's.

Hoe goed zijn nou dvd+rw's? Oftewel, zijn ze goed genoeg herbruikbaar, of is het lastig na 5 keer iets nieuws erop te branden? Zijn er merken die 'langer houdbaar' zijn, of ligt dat echt aan welke dvd-brander je hebt?
Zelf zat ik te denken om een setje Sony dvd+rw's te kopen. Maar ik ben wel benieuwd of iemand dit kan aanbevelen en anders misschien een ander merk kan aanbevelen.

Mijn tweede vraag heeft te maken met het branden met TDK DVD+R 16x. Als ik bezig ben met branden komt het voor dat het wordt afgehaakt en er een fout is geconstateerd. Wat er mis is gegaan is me nooit duidelijk. Ik brand meestal met 16x, maar zo nu en dan met 12x en ook dat loopt niet altijd goed af.. Ik gebruik Nero Burning ROM, en volgens mij is dat een prima programma. Weet iemand hier raad mee?

Groetjes,
Flopppy :)
 
Laatst bewerkt:
Een tijd geleden heb ik een setje van 5 Samsung +Rw's gekocht, en de meeste zijn toch wel aardig wat keren beschreven. Sommige zeker meer dan 10x.
Tussen de merken zal best verschil zitten, maar daar ben ik niet van op de hoogte.

Wat je 2e vraag betreft, zou ik gewoon eens andere schijfjes proberen. Het kan zijn dat je brander de TDK schijfjes gewoon niet zo lust.
Zelf gebruik ik ook meestal Nero (7), en qua schijfjes heb ik al heel wat gehad:
TDK, Nashua, Philips, Verbatim, Samsung, Arita, MMore en misschien nog wel meer.
Wat ook wel wil helpen is een firmware upgrade van je brander. Heb ik zelf ook een keer moeten doen, omdat de schijfjes niet herkend werden.
 
Bedankt voor je reactie! :thumb:

Ik heb inmiddels een aantal verschillende merken +RW's (en +R) gekocht gewoon om te testen en ervaring mee op te doen.

Ik zal binnenkort eens een firmware upgrade van mijn brander doen. Ik neem aan dat zoiets te vinden is op internet. Zo ja: Heb je daar toevallig een link van?

De laatste tijd mislukken de schijfjes minder, maar krijg ik continue de melding: Snelheidsmeting mislukt. Welke snelheid ik ook gebruik, telkens weer wil de dvd niet branden (Nu gebruik ik o.a. ook SONY). Is hier iets aan te doen?
 
Bedankt!
Moet nu nog even uitzoeken welke brander ik gebruik.. Weet dat het een Liteon is, maar verdere informatie heb ik niet, kan ik ook niet vinden in mijn computer papieren..

Weet iemand ook toevallig waarom telkens de snelheidsmeting mislukt?
 
Via apparaatbeheer heb ik het gevonden. Het probleem is nu dat er geen firmware upgrade te vinden is voor mijn brander: DRW-6S160P
 
Deze brander heb ik gelijktijdig met mijn computer gekocht / zat erbij. Liteon staat inderdaad op de brander zelf.
 
Je kunt de firmware flash proberen, de officiële versie zou op zich geen problemen moeten opleveren. Al is dit uiteraard nooit uit te sluiten.

Op http://www.liteonit.com/global/index.php?option=com_wrapper&Itemid=154
Kies voor de SHW-160P6S
staat de firmware handleiding en hoe je moet flashen.

Maar voor het gemak

Firmware download:
http://www.liteonit.com/DOWNLOADS/ODD/SHW-160P6S/firmware/DR16PS0B.rar

Optical Storage Products Firmware Upgrade Instruction

Before you start...
You need the following items to proceed the firmware upgrade procedure.

* Data compression utility (for example, WinZIP or WinRAR)

Firmware Upgrade Program Run Under Windows

1. Make sure your drive's model name by inspecting the safety label on top of your drive.
2. Download the ZIP file with correct model name.
3. Please unzip the downloaded ZIP file.
4. Please close all applications under Windows.
5. Please make sure to keep power supplier without any interruption during upgrade.
6. Execute the firmware upgrade execution file.
7. Select the drive you want to upgrade (if you have more than one LITE-ON drives).
8. Upgrading (No power interruption).
9. Reboot your PC to see if the firmware has been changed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan