Trage DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Hallo allemaal,

Ik heb op een nieuw systeem van mij Combined Comunity Pack geinstaleerd om DVD's te kunnen kijken op mijn computer.
Dit heb ik op vorige systemen ook gedaan en dat werkte perfect,
maar dat is hier niet het geval.
Windows Media Player laat alleen audio horen en laat geen beeld zien.
Dus heb ik het maar geprobeerd met Nero Showtime.
Daar is zowel beeld als geluid aanwezig, maar wel heel schokkerig en traag (waar dus echt niet naar valt te kijken).
Wat is hier aan de hand?
Aan de DVD drive kan het niet liggen, want deze drive heb ik uit een vorig systeem gehaald waar ik wel gewoon DVD's op kon kijken.

Een oplsossing die ik hier in andere topics vond was om in Windows Media Player ervoor te zorgen dat hij de codecs zelf gaat downloaden.
Ik heb bij het gedeelte "controleren op updates" gekozen voor één keer per dag, maar er gebeurt, na een aantal dagen, nog steeds niets :(

Ik hoop dat jullie de oplossing voor me hebben:thumb:,
Karim
 
Combined Community Codec Pack ( CCCP ) includes :

- FFDShow 2007-07-16 CCCP
- FLV Splitter 2006-08-09
- Haali Media Splitter 2007-06-03
- MPV (Mpeg2) Decoder 2007-05-17 CCCP
- VSFilter 2007.05.31
- CoreWavPack 1.1.0
- Media Player Classic 2007-06-25
- ZoomPlayer 5.00 Standard

En daar staat dus niets bij over dvd....

Haal dat er eens af en installeer dan K-Lite: http://codecpack.nl/klcodec.htm

Kies voor de standaard-versie, die is uitgebreid genoeg inclusief PowerDVD codec!
 
Oke:thumb:

Dus dat ik al die tijd DVD's kon kijken op andere systemen had niets met Cobined Comunity Pack te maken :p

bedankt:thumb:
 
Ik heb het pakket geinstaleerd, maar er is niet echt een resultaat...
In Windows Media Player heb ik nog steeds geen beeld, in Nero Showtime is het geluid nu niet schokkerig/vertraagd meer, maar het beeld wel.
En dit laatste geld ook voor de bijgeleverde player.

Ik ben de instellingen van de codecs doorgelopen, maar ik kan er niet veel mee...
Wat zit er verkeerd?

Alvast bedankt,
Karim
 
Aan de DVD drive kan het niet liggen, want deze drive heb ik uit een vorig systeem gehaald waar ik wel gewoon DVD's op kon kijken.
Kijk voor alle zekerheid in Systeem, Hardware, Apparaatbeheer. Er staan geen rode of gele icoontjes bij DVD-/CD-Rom stations voor je DVD-lezer en DVD-brander?
 
Sorry voor de late reactie...
Geen icoontjes...

Na het downloaden van K-Lite zijn ook alle kleine filmpjes (avi. e.d.) schokkerig...
Ik denk dat er gewoon iets bij de instellingen niet goed zit, maar ik kan het niet echt vinden...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil die 2 nieuwe DVD's die ik van de sint heb gehad ook graag kunnen kijken :p
 
probeer de bestanden af te spelen met de inbegrepen media player classic.
 
Ook geen resultaat, maar ik weet ook bijna wel zeker dat niet hieraan ligt.
Zoals ik al zei gebeurt het nu dus ook met filmpjes die op de HD staan.

Maar met DVD's is het nog altijd:
-Geen beeld , maar wel perfect geluid in WMP
-Schokkend beeld, maar perfect geluid in alle andere players (ook de bijgeleverde :p)
-Schokkend beeld en geluid in WMP voor kleine filmpjes vanaf de HD.

En dat laatste was altijd goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan