Computernaam wijzigen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferdyk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Berichten
11
Beste lezer,

Ik heb een netwerk opgezet thuis, zowel bedraad als draadloos. Werkt prima, geen problemen mee. Nu heb ik wel PC1 bij de installatie de computernaam ZOLDER meegegeven. PC1 staat niet op de zolder, dus ik wil een andere computernaam meegeven, namelijk (bijv.) WOONKAMER.

Dit heb ik inmiddels gedaan door: rechtermuisknop op 'deze computer' --> 'eigenschappen' --> tabje 'computernaam' --> button 'wijzigen' en vervolgens deze gewijzigd.

Nu is het probleem dat wanneer ik zowel op PC1 als op een andere pc in het netwerk naar 'mijn netwerklocaties' ga, de computer nog steeds ZOLDER heet. Dit wil ik veranderd hebben in WOONKAMER.

Vervolgens heb ik ook geprobeerd door bij 'netwerkverbindingen' te klikken op 'een thuis of klein bedrijfsnetwerk installeren'-wizzard te doorlopen en daar de naam te wijzigen. Heb dit al meerdere keren gedaan, maar ook daarin (invulscherm voor computernaam) blijft de naam op ZOLDER staan. Probleem is dus blijvende.

Hoe kan ik dit probleem oplossen??

Ik maak gebruik van Windows XP Home edition SP2

Mvg. Ferdy
 
Laatst bewerkt:
Vertel even welke windows versie jij gebruikt.
is wel zo handig voor de lezer.
 
Kan je de ZOLDER netwerklokatie verwijderen en daarna opnieuw toevoegen (WOONKAMER dan he;))
Misschien een Refresh (F5) bij het doorbladeren van je netwerklokaties.

Laat maar weten of het is gelukt :D
 
Vraag is nog niet opgelost

Kan iemand mij helpen met een antwoord?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan