xp doet raar na formateren en opnieuw installeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

segers909

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
9
hey :)
ik heb een paar dagen geleden mijn laptop geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd. dit verliep allemaal heel vlot, maar nu doet mijn pc erg raar, vooral qua installaties.. :( ik heb bij software --> office een andere vraag staan, omtrent dat wanneer ik office wil installeren, hij een dll bestandje niet goed vind. maar nu wou ik internet explorer opnieuw updaten, open ik de stetup en krijg ik onmiddelijk de volgende error:
kan setup niet initialiseren. raadpleeg voor meer informatie de logoeken in c:\windows.:confused:
logboek opgezocht, volgende error
00:00.500: INFO: Operating System: Windows Workstation: 5.1.2600 (Service Pack 2)
00:01.203: ERROR: Unable to load MSFTEDIT.DLL.
dus weer niet in staat om het dll bestandje te openen.. is er een bepaald deel van windows dat dll bestandjes moet laden? Want dit zou dan niet goed werken..
met windows life messenger ook problemen.. eerste poging, eerste keer geinstalleerd: msn start, 2 seconden later valt hij terug uit, met de error: msnmsgr.Exe heeft een fout veroorzaakt en moet worden afgesloten.. opnieuw geinstalleerd, msn werkt, meld aan, maar de tekst die je typt word niet weergegeven. enkel de smylies.. ook loopt hij zeer snel vast, wanneer je vb. een buzzer stuurt.. nu begin ik toch te denken dat er iets mis is gegaan met de installatie van mijn windows, of is er iets wat ik niet heb geinstalleerd na de herinstallatie? :rolleyes:
heeft iemand enig id of er een verband is tussen deze problemen? ik heb nu office 04 geinstalleerd, deze gaf ook een error dat hij een dll bestand niet vond, maar dat ging om een dll bestand in de windows map. ik heb dit gedownload en er in gezet, en de setup werkte.
ziet iemand enig verband? :)
heel fel bedankt!!! ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb je in apparaatbeheer soms wat vraagtekentjes staan.
Mijn computer - eigenschappen - hardware - apparaatbeheer.
Zo ja, dan zijn niet alle drivers geladen, denk aan moederbord, evt sata
 
nop.. geen vraagtekentjes.. alle drivers zijn correct geinstalleerd.. :confused:

Heb je in apparaatbeheer soms wat vraagtekentjes staan.
Mijn computer - eigenschappen - hardware - apparaatbeheer.
Zo ja, dan zijn niet alle drivers geladen, denk aan moederbord, evt sata
 
Als eerste vraag: waarom heb je je laptop ge-herinstalleerd? Liep je toen al tegen problemen aan? Ik vermoed dat het hier niet om een softwarematige fout gaat, maar dat is makkelijk uit te sluiten.

Aangezien je toch net een herinstallatie hebt gedaan, installeer het nogmaals opnieuw. Probeer nadat windows op is gestart niet meteen alle drivers te installeren (b.v. alleen de nic en vga driver) en daarna een installatie van office uit te voeren.

Gaat het nu wel goed, dan is het probleem opgelost en zat de fout alsnog in de software.

Lukt het nu weer niet, dan zit er ergens een vage fout in je hardware en kun je beginnen met memtest, hd test etc...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan