antiek dos biljart uitslagen programma naar vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

lccks

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2007
Berichten
7
L.S.
Mijn buurman gebruikt voor zijn biljartvereninging een programma dat door een collega van hem is geschreven in Dos. Het is beveiligd en helaas is meneer Zwaan overleden en kunnen we niet vragen hoe hij dat heeft gedaan. Mijn buurman had een oude computer met windows 95 . Het programma verwerkt de uitslagen van de biljart vereniging.

Nu heeft mijn buurman een nieuwe computer gekocht met Vista, we hebben het programma daarop gezet maar komen nu de volgende problemen tegen.
De printeroptie kiest uitsluitend een printer via de LPT1 poort , dat betekent dat hij zijn nieuwe printer met usb niet kan gebruiken. We hebben er nu ook een oude bsj canon printer aangehangen op de lpt poort , maar daar gaat de vista er tegen protesteren hoewel
er wel wordt geprint.
De backup mode van dit programma is op schijf in de A drive.. ik heb al geprobeerd om een usb stick in compmgmt aan te passen in A maar dat geeft geen resultaat.

Het is de bedoeling dat je het programma uitpakt en in C/bilj zet vervolgens kun je het openen door bkm.exe
Mijn buurman zou het programma heel graag zonder hindernissen blijven gebruiken.

het programma is in rar nog 495 kb dus ik kan het niet als bijlage toevoegen maar
als iemand wil helpen dan stuur ik het graag toe

Bedankt voor de tip aaajeetee
hier is het adres
http://download.yousendit.com/5AABB1E46ABCC9C5


Alvastbedankt
Louise
 
Laatst bewerkt:
Als het programma helemaal naar wenst draait dan zou je ook gewoon een win95 bak kunnen gebruiken om het programma te draaien. (is denk ik de makkelijkste manier)

Is bovenstaande niet echt een optie dan blijven er nog twee dingen over. Je gaat op zoek naar een bestaand alternatief voor het programma, of je laat het programma door iemand schrijven. (dit laatste kost waarschijnlijk wel geld, of je moet iemand kennen die dit voor jou zou willen doen)
 
Als het programma helemaal naar wenst draait dan zou je ook gewoon een win95 bak kunnen gebruiken om het programma te draaien. (is denk ik de makkelijkste manier)

Is bovenstaande niet echt een optie dan blijven er nog twee dingen over. Je gaat op zoek naar een bestaand alternatief voor het programma, of je laat het programma door iemand schrijven. (dit laatste kost waarschijnlijk wel geld, of je moet iemand kennen die dit voor jou zou willen doen)


Hoi, het belangrijkste namelijk het wegschrijven van de backup naar het diskettestation is een probleem, omdat er geen diskettestation meer zit in een nieuwe computer en het omzetten van de drive letter voor een usb stick werkt niet.. als iemand daar een slim idee voor heeft zou het al enorm helpen
dank
 
Een diskette station plaatsen in de computer ?
(Verder zou je 't programma misschien nog kunnen patchen.)
 
biljart naar Vista

Ik weet niet wat er bijgehouden wordt, maar ik heb een prg geschreven(met behulp) onder access, spec voor biljartcompetitie. Het is flink groot maar . Gemiddeldes, competitie enzov. worden allemaal bijgehouden.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat er bijgehouden wordt, maar ik heb een prg geschreven(met behulp) onder access, spec voor biljartcompetitie. Het is flink groot maar . Gemiddeldes, competitie enzov. worden allemaal bijgehouden.

het is inderdaad een programma om de competitie bij te houden (ik heb er niet zoveel verstand van maar het houdt van de leden de totalen bij en berekent dan wie er periode kampioen is en zo. Dat programma van jou zou ik dat mogen bekijken en kost dat geld? want het zijn gepensioneerden.
alvast bedankt Louise
 
Een diskette station plaatsen in de computer ?
(Verder zou je 't programma misschien nog kunnen patchen.)

Een diskette station bijkopen zal een probleem zijn voor mijn gepensioneerde buurman, en patchen het probleem is dat het programma door een password is beschermd door de biljarten die het heeft gemaakt, maar hij is overleden en kan dus niets meer worden gevraagd.
dank voor het idee
Louise
 
hier is het adres
http://download.yousendit.com/5AABB1E46ABCC9C5

ik heb dat bestand even binnengehaald, en uitgepakt.
Open het bestand, vervolgens naar pkfinale en vervolgens proginfo. Daar staat de complete handleiding, incl. telefoonnummer van de maker, en dat het in 1997 in Turbo basic geschreven is.

Dank voor het kijken maar degene die het heeft geschreven heeft het beveiligd alleen diegene is overleden en niemand weet hoe hij dat heeft gedaan!
dat is het probleem
Ik heb overigens een ander programma van iemand gekregen om te zien of dat bruikbaar is
groetjes
Louise
 
installeer eens PC Wizard 2007 op de oude (95) bak. Ga na de installatie naar configuration en daarna naar passwords
 
installeer eens PC Wizard 2007 op de oude (95) bak. Ga na de installatie naar configuration en daarna naar passwords

Ik zie de buurman woensdag weer en dan ga ik het op de oude machine uitproberen , ik laat je weten of het gelukt is
dank in ieder geval voor de tip
Louise
 
installeer eens PC Wizard 2007 op de oude (95) bak. Ga na de installatie naar configuration en daarna naar passwords

De applicatie is niet beveiligd met een wachtwoord, er zit gewoon een bepaalde controle in waar aan moet worden voldaan. (alleen patchen is dan nog een mogelijkheid)

Je zou ook contact op kunnen nemen met meneer F.A. van Hoeve. Hij heeft blijkbaar ook zo'n programma. (als hij al niet de schrijver van het programma is); Misschien wil ie voor een mede biljarter wel een uitzondering maken :)
 
De applicatie is niet beveiligd met een wachtwoord, er zit gewoon een bepaalde controle in waar aan moet worden voldaan. (alleen patchen is dan nog een mogelijkheid)

Je zou ook contact op kunnen nemen met meneer F.A. van Hoeve. Hij heeft blijkbaar ook zo'n programma. (als hij al niet de schrijver van het programma is); Misschien wil ie voor een mede biljarter wel een uitzondering maken :)

Meneer van Hoeve, heeft het programma niet geschreven, hij weet er ook niets meer van
helaas.
De oude machine heeft alleen diskettes en ik zou niet weten hoe ik een patchprogramma op de oude machine zou moeten zetten en wat ik dan zou moeten doen.

De buurman is al heel erg blij dat hij de printerfunctie weer kan gebruiken , we hebben ook een biljartprogramma toegestuurd gekregen dat was prachtig maar veel te groot

Voor nu zijn we al heel tevreden bedankt voor de hulp
Louise
 
toch een mogelijkheid?

Meneer van Hoeve, heeft het programma niet geschreven, hij weet er ook niets meer van
helaas.
De oude machine heeft alleen diskettes en ik zou niet weten hoe ik een patchprogramma op de oude machine zou moeten zetten en wat ik dan zou moeten doen.

De buurman is al heel erg blij dat hij de printerfunctie weer kan gebruiken , we hebben ook een biljartprogramma toegestuurd gekregen dat was prachtig maar veel te groot

Voor nu zijn we al heel tevreden bedankt voor de hulp
Louise

Lang geleden. Maar ik waag het toch.
------------------------------------------------------
Een zelf gebouwd programma in EXEL waar je bijna alle punten en standen mee kunt registreren.
Het zijn feitelijk twee programma's.
Een is uitermate geschikt voor interne clubwedstrijden tot 20 personen.
Het andere is bedoeld als uitwisselingsprogramma tussen twee verenigingen.

Intresse??? Suur me een mailtje.
Ik stuur je een paar alfbeedingen met uitleg.
Peter
 
Mijn programma.

Dat is wat ik een tijdje geleden al gedaan heb.
En als ik daar iemand mee kan helpen zou dat misschien een oplossing zijn.
 
Welkom op Helpmij.:)

Het is niet de bedoeling om topics van 2007 omhoog te halen.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan