Kan mijn laptop niet via mijn pc op internet krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik heb net een nieuwe laptop naast mijn pc gehaald. Nu wil ik via mijn pc het internet op op mijn laptop, dus ik denk, ik stop een utp kabeltje van de pc naar de laptop en dan komt het wel goed. Niet dus. Wat ik graag wil, is dat ik via mijn laptop bestanden van mijn pc kan halen (netwerk tussen die twee dus)...en dat ik het net op kan met mijn laptop. Ik heb netwerk proberen te creeeren maar weet niet precies hoe, ze zien elkaar maar niet en ik snap er geen hout van. Als ik mijn internet kabel direct in mijn laptop doe, werkt het net wel dus het ligt niet aan de netwerk kaart van de machines. Jullie moeten wel weten dat mijn pc zelf het net op gaat via een router waar nog meer pcs op staan aangesloten; maar geen netwerk. beiden machines draaien xp... bedankt!! O ja mijn utp kabel is een beetje gaar maar de lampjes van beiden ingangen branden gewoon...

gr. Allard
 
Twee pc's/laptops met elkaar rechtstreeks verbinden kan niet met een gewone UTP kabel, daar moet je een Crossed Cable voor hebben!

En waarom de laptop niet gewoon aansluiten op de router die je hebt?
 
Kun je de laptop niet aansluiten op de router of denk ik nu te kort door de bocht?

Om bestanden te kunnen versturen via een netwerk zul je een map moeten delen, hoewel standaard "Gedeelde documenten" beschikbaar is in het netwerk.

Zoals ik het lees heb je een UTP-kabel van de pc naar de laptop liggen. Daar zit dus niets qua apparatuur tussen? Dan is het logisch dat het niet werkt.

Om van pc naar pc een netwerk aan te leggen zonder tussenkomst van apparatuur zul je gebruik moeten maken van een cross/b]kabel, een kabel van een pc naar een netwerkapparaat (router/switch) is een straightkabel.
 
begrepen.. dus ik heb een cross kabel nodig of mijn laptop op de router..

is het anders ook mogelijk om 2 van die wireless kaartjes of usb dingen te kopen en zo een netwerk te maken.. en zou ik dan ook kunnen internetten met mijn laptop?

thanks!
 
Het handigste is om de laptop aan de router aan te sluiten. (Heeft die ook draadloze mogelijkheden? Zo ja, heeft je laptop een draadloze netwerkkaart ingebouwd?)

Als je het met een crosskabel wilt gaan doen dan zul je op die PC ook nog eens het internet moeten delen, met als gevolg dat die PC aan moet staan wil je op je laptop kunnen internetten.
 
Twee pc's/laptops met elkaar rechtstreeks verbinden kan niet met een gewone UTP kabel, daar moet je een Crossed Cable voor hebben!

En waarom de laptop niet gewoon aansluiten op de router die je hebt?

Dat kan wel met een gewone Cat5e kabel mits beide poorten 1gb/s zijn ;)
 
Maar dan toch echt alleen met een Crossed Cable en GEEN gewone kabel!!

Bij deze kan het dus WEL!

Ik heb een standaard utp kabel gebruikt (straight) tussen twee 1Gb/s poorten (twee dell laptops) en ik kon zonder problemen bij een edeelde map op de andere laptop komen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan