van comp naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Beste helpers.


ik probeer om de comp naar tv te krijgen, heb een setje kabels van de aldi ( medion set ) gekocht. Ook omdat ik op een medion comp werkt dacht ik dat wel aan alles gedacht zou zijn.
Maar helaas, de uitgang van mijn video kaart is een s video 7 pin variant. terwijl de kabel een 4 pins is.
Nu neem ik aan dat het dus niet zal werken, bestaat er een overbruggings kabeltje van 7 naar 4 pins ¿

of gelijk maar andere kabels kopen.

gr. Marcel
 
welke medion pc heb je
Ik heb het vermoeden dat je probeerd om te connecten naar de tv via een poort op je video kaart die bedoeld is om je videocamera op aan te sluiten zodat je de beelden over kan zetten op je pc.
De meeste medion pc hebben een tv kaart die je moet aansluiten op de tv en de laatste hebben zelfs een scart aansluiting.
de video kaart zelf heeft volgens mij geen uitgang. (maar kan het altijd mis hebben :eek: )
 
Hoi WhisperTT,

bedankt voor je antwoord ,
De pc van medion is van afgelopen juli, dus redelijk nieuw. Bij het lezen over comp naar tv ging het over s video kabels die je moet aansluiten op de tv out van je video kaart.
En bij mij is dat een 7 pins uitgang terwijl de kabel maar een 4 pins connector is.

en op de gebruiks aanwijzing staat deze als video out aansluiting tvp-out.

voor mij ook de eerste keer dat ik dit wil proberen , maar kom nu al niet verder.

gr.Marcel
 
Er zit wel een poort voor de video in aansluiting op mijn tv kaart. zowel een tulp stekker als de s-video en deze is dan wel een 4 pins.

dus samengevat alleen mijn video out tv-out op de video kaart is een 7 pins .


gr. Marcel
 
Er zit wel een poort voor de video in aansluiting op mijn tv kaart. zowel een tulp stekker als de s-video en deze is dan wel een 4 pins.

dus samengevat alleen mijn video out tv-out op de video kaart is een 7 pins .


gr. Marcel

bij mij is die aansluiting ook 7 pins en mijn kabel is 4 pins je moet hem gewoon aansluiten op het rijtje waar de tulp aansluiting is dat is meesteal de out put naar de tv, kijk wel uit deze s-video kabel met de pinnetjes voorzichtig inbrengen want die pinnetjes gaan snel krom (spreek uit ervaring 2 nieuwe kabels kunnen halen)
 
Bedankt Lefty ,

De 4 pins toch aangesloten op de 7 pins, met wat gezoek is het gelukt.
Alleen het beeld is niet zo scherp, dus dat geeft geen extra waarde.
Het zal wel aan mijn tv liggen die al zeker 7 jaar oud is.

Een breedbeeld tv van de vorige eeuw, zal wel niet zo lekker samengaan met al dat digitale geweld.

Iedergeval iedereen bedankt, voor jullie antwoorden

gr. Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan