Covers printen, welke soort papier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
189
Hallo,

Ik wil graag covers printen voor mijn gebrande dvd's. Alleen mijn vraag is welk (foto)papier kan ik het best gebruiken? Ik wil graag bestellen bij deze website maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Ik heb het liefst het papier dat het meest zwaar is.

Mvg,

-J
 
Waarom fotopapier? Dat is best prijzig als je veel hoesjes wilt printen. Zelf gebruik het standaard kopieerpapier hiervoor. Ik dacht er ook meer inkt gebruikt wordt op fotopapier.
 
Ik heb normaal papier gebruikt, maar ik vind het er zo 'goedkoop' en nep aanvoelen zeg maar. Ik wil graag dat mijn dvd's bijna niet te onderschijden zijn van die in de winkel liggen.. Ik zie op de site fotopapier van 240g.. is dit te zwaar papier, of wel aan te raden?

thx voor je snelle reactie,

-J

edit: Ik vind deze wel geschikt: http://www.cdrwinkel.com/main_frame...&category_id=b76854017ea07f8c03efd7b477cb73ec
 
Laatst bewerkt:
Ook ik gebruik hiervoor geen fotopapier , het resultaat is niet mooi .
Standaard papier is zo'n 80 of 100 gram
Gebruik iets dikker papier 150 gram is prima
 
Ook ik gebruik hiervoor geen fotopapier , het resultaat is niet mooi .
Standaard papier is zo'n 80 of 100 gram
Gebruik iets dikker papier 150 gram is prima

Wat bedoel je met 'Het resultaat is niet mooi'. Dat de kleuren te helder zijn of zoiets?

Dus ik zou gewoon Mat papier moeten nemen van 150 gram?
 
Hallo Julian ,
Ik heb vele soorten papier hiervoor uit geprobeerd ( proef velletjes van de fabriek )
Het mooiste resultaat behaalde ik met het gewone papier maar dan iets dikker ( 150 - 180 gram ) , resultaat was vaak mooier dan het origineel . Echter dan moet jij wel de hoesjes van het net halen . ( dus niet kopieren van het origineel )
Van welke site mag ik geloof ik niet melden , maar typ maar eens bij google "hoesjes " in .
De hoesjes die gevonden worden , maak ik op maat met het programma coverxp , waarna uitprinten en met een fotopapiersnijder ( goedkoop bij blokker ) langs de lijnen uitsnijden .

Hans
 
Ik heb al ervaring met hoesjes printen, ik wilde alleen even informatie vragen over welk papier ik het beste kan aanschaffen. Nu ben ik erachter gekomen dat het Mat papier moet zijn, ik wou in eerste instantie foto papier aanschaffen maar ik lees dat de print kwaliteit dan minder goed word.

Ik ga bestellen bij onlinewinkel Iwonatec in duitsland, tesamen met 100 Amaray dvd hoesjes en 50 dvd-r dvd's.

Heel erg bedankt voor jullie hulp, ben al een stuk wijzer geworden.

Mvg,

-J
 
Hallo Julian ,
Ik heb vele soorten papier hiervoor uit geprobeerd ( proef velletjes van de fabriek )
Het mooiste resultaat behaalde ik met het gewone papier maar dan iets dikker ( 150 - 180 gram ) , resultaat was vaak mooier dan het origineel . Echter dan moet jij wel de hoesjes van het net halen . ( dus niet kopieren van het origineel )
Van welke site mag ik geloof ik niet melden , maar typ maar eens bij google "hoesjes " in .
De hoesjes die gevonden worden , maak ik op maat met het programma coverxp , waarna uitprinten en met een fotopapiersnijder ( goedkoop bij blokker ) langs de lijnen uitsnijden .

Hans

Ik vind op Bol.com dit papier. Er staat dat het voorgesneden is, maar kan ik dit papier ook gewoon in mijn printer stoppen? Hoe kan ik mijn printer instellen, dat hij de cover precies passend print op dit papier?

Of kan ik beter A4 papier kopen, en het bijsnijden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan