audioniveau in windows movie maker? ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
2
Wie kan mij helpen :confused: ??

Ik heb een filmpje in elkaar gezet in windows movie maker alleen zit ik nu met een probleem. Ik wil graag bij bepaalde stukjes van het filmpje muziek op de voorgrond hebben. Het lukt nog wel om het muziek daar te krijgen waar ik wil. Alleen moet ik elke keer het audioniveau aanpassen als ik weer het audio van de video zelf wil hebben en als ik het audio van het muziek weer op de voorgrond wil.

Heeft iemand enig idee hoe dat in 't "geheugen" blijft van windows movie maker. Ik wil namelijk op meerdere momenten in het filmpje muziek op de voorgrond krijgen en niet elke keer zelf het audioniveau naar muziek te schuiven of naar audio van de video.

Is een opdracht voor school dus kan iemand mij asap helpen...:(:confused:
 
Voorzover ik weet kan dat niet in Movie Maker zelf. Daar kun je alleen fade in en fade out, dempen (gehele spoor) en verdeling muziek/audio muziek (voor gehele spoor) instellen. Je zult het audiospoor dat je toevoegt, zelf van niveau moeten laten wisselen. Speel je project in Movie Maker af en noteer op welke plaatsen je het audioniveau wilt terugbrengen. Noteer de tijd van aanvang en einde van zo'n gewenste volumedaling.

Kijk naar deze handleiding over o.a Audacity. Download dat programma hier. Download na de installatie de lame_enc.dll en zet die encoder in dezelfde directory als Audacity, meestal C:\Program Files\Audacity. Open Audacity, ga naar Bewerken, dan Voorkeuren. Controleer of in Audio I/O de juiste uit- en ingang van je geluidskaart is geselecteerd, klik in Bestandsformaten op Bibliotheek opzoeken. "Surf" naar dat lame_enc.dll en stel bij de geluidskwaliteit van WAV en MP3 jouw keus in (WAV Microsoft 16 bit PCM, MP3 128 bit-freqentie). Klik nu in de menubalk van Audacity op Project, Audio importeren en surf naar je wav- of mp3 audiospoor bestemd voor Movie Maker.

In het nu in Audacity verschenen geluidspoor zoek je met het plaatsen van de cursor (kijk in de onderste balk naar de tijdnotering) naar het begin van de gewenste volumedaling. Zet nu je cursor op een tijd enige seconden eerder, sleep de cursor tot de begintijd van de gewenste volumedaling en laat los. Er is nu een stukje geluidspoor gelecteerd (grijs). Klik in de menubalk op Effect en vervolgens op Fade-out. Zet de cursor op de begintijd van de volumedaling en sleep tot aan het einde van de gewenste volumedaling en laat los. Ga weer naar Effecten, klik op Versterken en zet de schuifregelaar een stuk naar links en klik op OK. Als het nog niet in orde is klik je op Bewerken in de menubalk en dan Herstellen. Herhaal de Versterken-bewerking tot je tevreden bent. Ga nu met de cursor op het einde van de periode van volumedaling staan en sleep enige seconden naar voren (naar rechts). Ga via Effecten naar Fade-out. Herhaal deze bewerkingen voor al je episoden van gewenste volumedaling.

Ben je tevreden, ga dan naar Bestand, Exporteren en sla het geluidspoor op als wav of mp3 met een andere naam als je originele geluidspoor. Voeg dit nieuwe geluidspoor toe aan je project in Movie Maker. Hopelijk heb je de tijden goed genoteerd en klopt je project als geheel. Zo niet, opnieuw in Audacity aan de slag, met de exacte tijden. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Voorzover ik weet kan dat niet in Movie Maker zelf. Daar kun je alleen fade-in en fade-out, dempen (gehele spoor) en verdeling muziek/audio muziek (voor gehele spoor) instellen. Je zult het audiospoor dat je toevoegt, zelf van niveau moeten laten wisselen. Speel je project in Movie Maker af en noteer op welke plaatsen je het audioniveau wilt terugbrengen. Noteer de tijd van aanvang en einde van zo'n volumedaling.

Kijk naar deze handleiding over o.a Audacity. Download dat programma hier. Download na de installatie de lame_enc.dll en zet die encoder in dezelfde directory als Audacity, meestal C:\Program Files\Audacity. Open Audacity, ga naar Bewerken, dan Voorkeuren. Controleer of in Audio I/O de juiste uit- en ingang van je geluidskaart is geselecteerd, klik in Bestandsformaten op Bibliotheek opzoeken. "Surf" naar dat lame_enc.dll en stel bij de geluidskwaliteit van WAV en MP3 jouw keus in (WAV Microsoft 16 bit PCM, MP3 128 bit-freqentie). Klik nu in de menubalk van Audacity op Project, Audio importeren en surf naar je wav- of mp3 audiospoor bestemd voor Movie Maker.

In het nu in Audacity verschenen geluidspoor zoek je met het plaatsen van de cursor (kijk in de onderste balk naar de tijdnotering) naar het begin van de gewenste volumedaling. Zet nu je cursor op een tijd enige seconden eerder (naar links), sleep de cursor tot de begintijd van de gewenste volumedaling en laat los. Er is nu een stukje geluidspoor gelecteerd (grijs). Klik in de menubalk op Effect en vervolgens op Fade-out. Zet vervolgens de cursor op de begintijd van de volumedaling en sleep tot aan het einde van de gewenste volumedaling en laat los. Ga weer naar Effecten, klik op Versterken en zet de schuifregelaar een stuk naar links en klik op OK. Als het nog niet in orde is klik je op Bewerken in de menubalk en dan Herstellen. Herhaal de Versterken-bewerking tot je tevreden bent. Ga nu met de cursor op het einde van de periode van volumedaling staan en sleep enige seconden naar voren (naar rechts). Ga via Effecten naar Fade-in. Herhaal deze bewerkingen voor al je episoden van gewenste volumedaling.

Ben je tevreden, ga dan naar Bestand, Exporteren en sla het geluidspoor op als wav of mp3 met een andere naam dan je originele geluidspoor. Voeg dit nieuwe geluidspoor toe aan je project in Movie Maker. Hopelijk heb je de tijden goed genoteerd en klopt je project als geheel. Zo niet, opnieuw in Audacity aan de slag, met de exacte tijden. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Bedank alvast, zal kijken hoever ik kom.

ben wel ff zoet met 't uitvogelen...:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan