Laptop op internet via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

riise

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
5
Ik heb ook een probleempje.

Wij hebben hier thuis een (niet draadloze) modem router van E-tech met 4 aansluitingen. Nooit geen problemen gehad.

Maar nu heb ik een laptop van iemand overgenomen, maar het lukt me maar niet om die op het internet te krijgen. De laptop heb ik helemaal opnieuw geinstalleerd (XP Home) en de netwerkkaart is ook geinstalleerd. Maar als ik een kabel (UTP) van de router naar de laptop trek, dan gebeurt er niks. De laptop zegt dat er geen kabel is aangesloten, en op de router brandt ook geen lichtje dat (in dit geval) poort 3 verbonden is.

Als ik bij aparaatbeheer kijk, dan staat er nog wel dat 'netwerkcontroller' niet is geinstalleerd. Maar volgens mij is dat alleen van toepassing bij draadloos internet. (toch??)

Bij netwerkadapters staat mijn netwerkkaart (SiS 900-based PCI fast ethernet adapter) er gewoon geinstalleerd tussen en hij werkt correct (volgens Eigenschappen dan).

Het ligt ook niet aan de kabel (denk ik), want als ik dezelfde kabel doortrek naar mn PS2, dan werkt hij wel.

Het probleem is dus dat mijn netwerkkaart niet herkent dat er een kabel (die tussen de router en de laptop) aangesloten zit en ik dus uiteindelijk niet op internet kan :confused:
 
Nee het is zo'n ding van Medion.

MAar er staat bij aparaatbeheer dat hij correct werkt, dus ik ga hem nu even opnieuw installeren met de software die jij gegeven hebt. Dan zien we het weer verder:thumb:
 
Nee dit is em ook niet:(

Ik heb alle firewalls uitgezet, hij staat op inschakelen en werkt correct. En als het goed is ligt het ook niet aan de kabel/modemrouter:confused:
 
Netwerk

Heb je al ping 127.0.0.1 geprobeerd
 
Maar dan weet je wel dat de kaart goed is geinstalleerd toch?

netwerken troubleshooting van hangmat kan j eeerst ook even kijken.

Sterkte
ik heb het zelfde kan niet bij de router komen>
 
Nee het is zo'n ding van Medion.

MAar er staat bij aparaatbeheer dat hij correct werkt, dus ik ga hem nu even opnieuw installeren met de software die jij gegeven hebt. Dan zien we het weer verder:thumb:

Dat is uiteraard niet goed en niet de bedoeling, om een driver van Packard Bell te installeren op een Medion...
 
Dat lukte uiteraard ook niet;)

Iemand nog andere oplossingen?:(

Ligt t misschien aan het soort kabel??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan