van minidisc naar CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

finn

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
6
Hoe kan ikmn minidiscs op CD zetten ???
En dan liefst niet al te ingewikkeld of met dure apparatuur die ik dan nog moet aanschaffen natuurlijk.
 
Reactie:

Dennisfranky: er zullen erg weinig pc's zijn met een ingebouwd md-loopwerk ...

Sluit de line-out van je minidisc recorder of -deck aan op de line in van je geluidskaart.
Zelf werk ik regelmatig op die manier. Kwestie van de Windows mixer in de opname stand zetten en het level juist afregelen, wat je kunt beoordelen in de geluidseditor die je voor de opname gebruikt. Zelf doe ik het met CoolEditPro, maar je kunt ook iets anders gebruiken, zoals Goldwave o.i.d.
Sla het resultaat op als .wav bestand, eventueel na bewerking.
Dat .wav bestand kun je makkelijk via Nero gebruiken voor een audio cd.
 
Dennisfranky: er zullen erg weinig pc's zijn met een ingebouwd md-loopwerk ...

Sluit de line-out van je minidisc recorder of -deck aan op de line in van je geluidskaart.
Zelf werk ik regelmatig op die manier. Kwestie van de Windows mixer in de opname stand zetten en het level juist afregelen, wat je kunt beoordelen in de geluidseditor die je voor de opname gebruikt. Zelf doe ik het met CoolEditPro, maar je kunt ook iets anders gebruiken, zoals Goldwave o.i.d.
Sla het resultaat op als .wav bestand, eventueel na bewerking.
Dat .wav bestand kun je makkelijk via Nero gebruiken voor een audio cd.

oo dan is er denk ik mis comunicatie ik dacht dat je deze bedoelde
http://www.factoryprices.nl/images/... 5MDW80CRX Minidisc 80 5 stuks verpakking.jpg
sorry dan voor deze stome opmerking
 
Oke... ik had al zoiets gevonden op internet idd. Maar ik ben niet al te computertechtnisch... ik gheb idd een kabeltje van line out (MD walk gevalletje) naar line in (computer achterin, ik heb een HP desctop met windows xp mediacentre edition) en ik kan mn MDtje nu over de puter horen idd...
maar zit het nu ook al meteen in de geluidskaart ??

Het openen in dat programma dat wil niet.Ik kan windows mixer namelijk niet vinden, en begrijp net dat het hier ook niet op zit. Wel heb ik realtek HD audio manager op deze puuter... kan het daar ook mee ? En dat wat jij met CoolEditPro doet, kan dat ook met Windowd Audio Converter ? En is dat wat anders dan dat je doet met Windows Mixer ? Als ik het dan eenmaal heb om het dan met Nero te branden (Nero 7 staat hier wel op) dat moet wel lukken denk ik.
Goede tip om het als .wav te bewaren (en niet mp3).
Finn
 
Laatst bewerkt:
Joehoe het is gelukt via roxio capture....
nu nog dat geluid een beetje goed zien af te stemmen dat het niet kraakt enzo.
En dan branden....als ik die bestandjes als .wav brand kun je de cd dan via een gewone cdspeler beluisteren ?
Finn
 
Laatst bewerkt:
Hhhm.
Heb net wat liedjes op de puuter gezet. MAAR... ik hoor mij en de meiden (weliswaar niet erg hard maar toch) erdoorheen. Ik dacht als het van line out naar line in gaat dat het niet gaat via het geluid dat uit de speakers (van het beeldscherm) komt. Is het omdat de microfoon ook aangesloten is ? Moet ik die eruit halen of lost dat niets op en moet het gewoon helemaal stil zijn als ik alles op de puuter zet ??
Finn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan