foto's op pc zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietje5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
3
Als ik vroeger mijn geheugenkaartje in de pc stak, verscheen er "map openen en bestanden weergeven". Dat was heel handig omdat ik zo eerst mijn foto's kon bekijken n dan alleen de die, die ik wenste op mijn pc over te zetten. Maar de laatste tijd komt die keuze er niet meer op. Dus moet ik telkens eerst naar deze computer dan klikken op het gewenste icoon en dan pas komt de map tevoorschijn van de geheugenkaart. Waarschijnlijk is het wel simpel op te lossen maar ik vind het nergens. Ik heb dat al bij eigenschappen, automatisch afspelen aangevinkt. Maar steeds moet ik via die omweg mijn fotomap terugvinden. Kan iemand mij helpen, ik werk met windows XP.
Bedankt op voorhand.
 
als je naar Deze Computer gaat en met de rechter muisknop op het kaartje klikt, moet automatisch afspelen kiezen daarna kun je kiezen wat je wilt en dan kun je onderaan aanvinken dat je dat altijd wil doen...

Hopelijk werkt het
 
@Job Dijk ik heb dat al meerdere keren gedaan en telkens dat ik op nieuw het geheugenkaartje erin steekt weet hij het niet meer.
 
Is het niet: rechtsklikken - Eigenschappen - tabblad Automatisch Afspelen?
We zijn benieuwd of er verschil is in XP en deze extra aanwijzing het ongemak verhelpt.
 
Nu duidelijk is dat je de instellingen gevonden hebt. Probeer dan de CDRom speler eens op die manier in te stellen dat die automatisch bestanden weergeeft en ook voor de juiste type inhoud natuurlijk.

Best mogelijk dat de optie die jij zoekt niet beschikbaar is voor afbeeldingen maar alleen voor muziek en dat je alleen de wizzard Bestanden en Mappen Kopiëren kunt gebruiken.
Zie de onderstaande twee thumbnails van screenshots.

Ook is het mogelijk dat je aanvankelijk een hulpprogramma hebt gebruikt. Ik weet dat deze programma's, om foto's van een stick te halen, aanvankelijk goed werken maar later soms niet meer. Je zou in ieder geval geholpen wezen met een programma dat dit kan. Ik gebruik hier wel eens Picasa van Google voor. Daarmee heb je ook een overzicht van foto's op de computer en in bepaalde mappen. In ieder geval is het wel interessant om te weten of je echt niet gebruik hebt gemaakt van een hulpprogramma. maar van Windows XP functies en voor foto's in plaats van muziek.

Dit zijn de beschikbare instellingen voor afbeeldingen.



Deze keuzes krijg je dan te zien.

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan