Hoe maak ik er een film van die netjes op de tv komt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
712
Ik heb een film bestaande uit 2 avi bestanden op CD1 en CD2.
Mijn dvd-speler kan divx weergeven, dus zoals ik op dit forum lees kan ik die gewoon op 2
cd's branden.
Met Nero als data cd?

Ik krijg dan, denk ik, net als bij mp3 bij opstarten een mappen struktuur in beeld.
Speel ik zo'n avi op mijn pc af dan begint de film keurig gelijk met de titel en wie de
acteurs zijn.
Hoe krijg ik dit ook zo in mijn dvd speler?
En het liefst de 2 delen op 1 dvd?
 
Download virtualdub en open de eerste AVI file. Daarna ga je naar File, Append AVI Segment. Selecteer nu het tweede deel.

Ga nu in het menu naar Video en klik op Direct stream copy, en ga naar Audio en klik ook daar op Direct stream copy.

Ga nu naar File, Save as AVI ...

Kies een naam en klik save. In een paar minuten zou de file gesaved moeten zijn(afhankelijk van de snelheid van je computer).

Bekijk de film even om zeker te zijn dat er geluid op zit en dat het tweede deel er effectief aan hangt. De grootte van de gesavede file zou ongeveer even groot moeten zijn als de som van de aparte delen.


Brand daarna de .AVI op een dvd... Dus niet converteren naar DVD bestanden maar gewoon een DATA-DVD met nero maken en de avi file branden. En als het goed is speelt jouw dvd speler die af!

Succes!
 
Download virtualdub en open de eerste AVI file. Daarna ga je naar File, Append AVI Segment. Selecteer nu het tweede deel.

Ga nu in het menu naar Video en klik op Direct stream copy, en ga naar Audio en klik ook daar op Direct stream copy.

Ga nu naar File, Save as AVI ...

Kies een naam en klik save. In een paar minuten zou de file gesaved moeten zijn(afhankelijk van de snelheid van je computer).

Bekijk de film even om zeker te zijn dat er geluid op zit en dat het tweede deel er effectief aan hangt. De grootte van de gesavede file zou ongeveer even groot moeten zijn als de som van de aparte delen.

Brand daarna de .AVI op een dvd... Dus niet converteren naar DVD bestanden maar gewoon een DATA-DVD met nero maken en de avi file branden. En als het goed is speelt jouw dvd speler die af!

Succes!

Wat een antwoord, heel hartelijk bedankt.:thumb:
Ik ga er mee aan de slag en deel je het resultaat mede.

Zou je ook nog even willen kijken bij mijn vraag "ondertiteling bij film".
Als je daar nog iets op deze wijze over kunt mededelen dan graag.
 
lol zie nu pas dat je dezelfde user bent, heb er net een post gezet met dezelfde uitleg lol:p
 
Download virtualdub en open de eerste AVI file.

..........Succes!

Hier loop ik al in de fuik.
VirtualDub geeft de melding:

"Could not locate decompressor for format XVID (unknown)

VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video.
DirectShow codecs, such as those used by Windows Media Player, are not suitable"

De pdvcodec geïnstalleerd want dat moest het zijn voor VirtualDub.
Mooi niet.Foutmelding bleef.
Weer gegoogled, DivX binnengehaald
en zo waar VirtualDub startte op.
Open eerste Avi file, melding over iets met bits, waren er 18 moesten er 32 zijn.
Vraag repareren, ja graag,..... dan zie ik verder niets gebeuren.

2e avi file er maar bij, wie weet.
Ook nog video en audio stream copy tegen beter weten in.
Helaas, pindakaas.
 
Laatst bewerkt:
Op dit terrein vormt alles een soort Russische roulette.
Wat het een niet doet, doet het andere wel, maar komen waar je wilt lukt niet.
Ik heb de handdoek maar in de ring gegooid.
Met ConvertXto DVD dan maar 2 aparte DVD's gemaakt die goed afspelen
met ondertiteling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan