Windows XP installeren naast Windows Vista lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Op mijn PC werk ik met Windows Vista Home Premium. Om de een of andere reden wil ik graag hiernaast met Windows XP werken. Ik heb een Nederlandse en Engelse versie van XP. Beide heb ik geprobeerd te installeren maar in beide gevallen gaat het installatieprogramma niet verder dan het invoeren van de bestanden. Als dan de PC opnieuw wordt opgestart kom ik weer gewoon in Windows Vista. Ik krijg dus niet de schermen waarin ik mijn productsleutel kan invoeren. Dat gedeelte van de installatie krijg ik gewoon niet te zien. Toch wil ik XP graag installeren. Iemand een idee wat ik moet doen?
 
ja.windows xp in een aparte partitie installeren.
Vista ondersteunt multiboot,xp trouwens ook.
 
De werking van Vistaboot Pro is mij reeds bekend. Dat programma werkt al op mijn PC. Alleen wordt de keuze niet gemaakt omdat XP nog niet goed geïnstalleerd is. Er is al sprake van een aparte partitie (F schijf) waarop ik XP wil installeren. Maar het blijft vreemd dat de installatie zelf niet wil lukken. De cd-rom met de Nederlandse versie die ik ervoor gebruik heb ik ook al bij anderen gebruikt en daar ging het steeds zonder problemen. Er moet kennelijk iets gebeurd zijn waardoor de installatie niet goed wordt afgerond. Ik ken daar alleen de oorzaak niet van. In het verleden heb ik ook geprobeerd de installatie eerst op mijn C schijf uit te voeren maar daar kreeg ik de melding dat WIndows niet gestart kan worden mogelijk veroorzaakt door een recente hardware/software wijziging. Er wordt daar aangegeven hoe het probleem kan worden opgelost. Plaats de installatie schijf en start de computer opnieuw op. Als ik dat doe leidt dat niet tot een goed resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan