Wat is de draadvolgorde van lan kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sala

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
7
hey,

Mijn situatie:
beneden komt mijn signaal binnen en wil met een lan naar boven(3hoog) daar een wireless router en dan wil ik door de zelfde lan kabel weer naar beneden!
dus heen en terug door 1 kabel.

ik heb een tang etc.
maar wat is de draad volgorde die ik moet aanhouden om dit voor elkaar te krijgen?

alvast bedankt!

mvg Sala
 
Heen en terug door 1 kabel gaat niet lukken, omdat je dan 16 aders nodig hebt.
Een utp-kabel telt er slechts 8.
Als je nu achter je modem een eenvoudige 4 poorts hub of router zet, dan heb je beneden voldoende lijnen en kun je met 1 kabel omhoog voor je draadloze router.

De aansluit volgorde zie je in mijn bijlage.
 
reactie op antwoord

dank voor de snelle reactie,
maargoed:Ik had info gekregen dat op een netwerkkabel kabel met 8 draadjes je op en neer kon.
Je zou maar 4 draden nodig hebben om naar boven te gaan 1,2,3,6 en deze in router inpuit te stoppen en dan de andere 4 draden in een van de 4 uitgaande router poorten stoppen en zo weer een signaal met draad beneden te krijgen, maar zijn dat draadje 4,5,7,8 ?en in welke volgorde als dat iets uitmaakt.
of is dit echte onzin?

Ik zou op deze wijze een draadloos station boven hebben omdat de truc met twee routers ( een bridge en een als wireless ,2xLinksys) niet aan de praat te krijgen is...

alvast bedankt
mvg
sala
 
buiten een router zou je beneden gewoon een switch kunnen gebruiken, is je probleem opgelost denkzo :)

maar je zou het dus ook op jouw manier kunnen proberen
je hebt in feite alleen ader 1,2,3 en 6 nodig
en dan aan de andere kant niet 4,5,7,8 maar uiteraard hetzelfde 1,2,3 en 6

maar voor een volledig goed werkend netwerk heb je gewoon cat5 nodig en dus 8 aders.
dus ik zou niet gaan prutsen maar gewoon een switch plaatsen kost je 20 euro of zo en klaar.
 
De 8 aders zitten er niet voor niets.
Koper is duur, maar nog steeds worden er 8 aderige kabels geleverd.
 
volgens mij moet je gewoon 1 van de 2 gebruiken dat wat je aan 1 kant met een crosslinked kabel doet als je maar 2 pair gebruikt
ik heb het vroeger wel eens gedaan; aan de ene kant 2 rj45 stekkertjes en aan de andere kant ook en volgens mij deed ik dat toen crosslink maken...maar dat is heel lang geleden.maar het kan wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan