DVD: beeld met supersnel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

essie vrede

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Berichten
37
Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik heb een .avi film die ik graag wil omzetten naar DVD formaat. Ik kan alleen de avi file niet afspelen met players zoals windows media player, media player classic of bsplayer. Deze geven allemaal een fout melding (er staat alleen maar "er is een fout opgetreden en .... moet worden afgesloten, onze excuses en of ik het rapport naar microsoft wil verzenden of niet) en sluiten zich dan automatisch af.
Ik kan de avi file wel afspelen met VLC player en dan blijkt de avi gewoon goed te zijn (beeld en geluid).
Wanneer ik de file probeer om te zetten naar DVD (m.b.v. DivxtoDVD), is het geluid van de DVD super snel. Binnen een paar minuten is het geluid van de hele film afgelopen en heb ik alleen nog maar beeld.
Om dit op te lossen heb ik het geluid gesplitst van de avi (omdat het geluid daar nog wel goed is) m.b.v. VirtualDub. En heb ik het geluid en het beeld van de DVD gesplitst m.b.v. VobEdit. Mijn idee was om het geluid van de avi en het beeld van de DVD samen te voegen in DVD-lab PRO. Maar als ik het geluid hierin wil openen, krijg ik de volgende foutmelding:
"F:\Phileine zegt sorry\phileine zegt sorry.wav
Cause: DVD supports 16 bits per sample PCM audio.
Sample rate: 0 bits"

Dit werkte dus helaas ook niet.
Heeft iemand iedeeën over hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!

Groetjes Esther.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan