downloaden uitzending gemist

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiek

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Berichten
20
Ik wil voor een presentatie graag gebruik maken van de volgende aflevering van Zembla:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/VARA/serie/rest/VARA_101159119/bb.20070916.asf

Nu wil ik dit filmpje graag opslaan op mijn pc zodat ik hem in stukjes kan knippen en de delen eruit kan halen die ik wil gebruiken.

Ik heb al vanalles gegoogled maar ben hier niet zo'n held in eigenlijk. Heb zelfs de VideoDownloadHelper van Firefox gedownload maar die schijnt het niet te doen bij uitzendinggemist.

Ik heb ook al geprobeert om gewoon doel opslaan als te klikken maar dat werkt niet omdat het via 'stream' aangeboden wordt.

iemand tips ???? ik begin behoorlijk wanhopig te worden :confused:
 
ik weet niet of je het ergens kan lezen maar in Computer Easy (november 2007) staat hoe je het kan doen.

en als je het niet ter beschikking hebt ergens...
je kan het programma Super (www.erightsoft.com) gebruiken om op te slaan op de pc.
zoek het .asf bestand van het filmpje (in de broncode van de site; rechtermuisknop -> Bron weergeven)
kopieer de link (tussen de aanhalingstekens) vanaf "mms://" t/m ".asf".

in het programma Super...
klik ergens met de rechtermuisknop (maakt niet uit waar) en klik op "Add Media Streaming Links". plaats de gekopieerde link en vink de optie "Save Stream to your harddisk" aan. klik op "OK".
Ga nog een keer naar het menu en klik op "Output File Saving Management" en kies hier de locatie waar het bestand opgeslagen moet worden.

om te starten met downloaden klik op "Encode (Active Files) | Save (Active Streams)".


ik hoop dat het lukt, anders moet je het even laten weten en leg ik het iets duidelijker uit.
 
hmmm heb het gedownload, heb gedaan wat je zei en kreeg de volgende error...(zie bijlage)

en dan had ik nog een vraagje, als wat slaat ie dit op dan? en kan ik dat dan nog verwerken in een powerpoint presentatie?
 

Bijlagen

  • error.GIF
    error.GIF
    76,6 KB · Weergaven: 116
die fout weet ik niet precies wat het is.
zal zo nog eens over denken of ik er wijs uit wordt :p

maar het bestand wordt opgeslagen in .asf formaat.
dit kan je afspelen met Windows Media Player.
Ik weet niet of het rechtstreeks in een PowerPoint kan maar je kan het met een converter omzetten naar wmv, avi of mpg.
 
Nou, het bestand staat ondertussen als .asf bestand op mijn bureaublad. Maaaar nu speelt MediaPlayer hem niet af.
Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.

Hoe kan dit? :rolleyes:
 
download k-lite codec pack om de juiste codec te krijgen.
of gebruik VLC player (ff googlen voor de download link)
 
oke, ik heb zelf nog verschillende dingen geprobeerd maar het lukt me gewoon niet.

Het bestand dat ik via Super kreeg, blijkt niet te werken. Ik heb het nogmaals geprobeerd en kreeg dezelfde foutmelding als boven.

Als er iemand is die een andere manier weet om dit bestand vast op mijn pc te krijgen... GRAAG !
 
bij k-lite codec pack wordt een player mee geleverd.
probeer eens om via deze het bestand te openen want bij mij werkt het daarmee wel gewoon goed.
 
Met Realplayer 11 kun je streams downloaden (in ieder geval FLV)
Druk op het filmpje met rechter muisknop en kies Download to Realplayer.
Werkt alleen in Internet Explorer.
 
Ik heb realplayer 11 gedownload, maar als ik nu op het filmpje klik staat dat niet bij mijn opties hoor... moet ik daarvoor de pro versie hebben dan ? :confused:
 
Ik heb realplayer 11 gedownload, maar als ik nu op het filmpje klik staat dat niet bij mijn opties hoor... moet ik daarvoor de pro versie hebben dan ? :confused:

Nee, dat zeker niet.
Dan is het waarschijnlijk geen FLV video. En ook geen Real Stream formaat.

Je kunt ook Camtasia Studio gebruiken, dit is een progie waarmee je bewegend beeld kun opnemen van je desktop.
Het geluid krijg ik er niet mee opgenomen, dit kun je ook wel doen met een geluidsrecorder (bewaar het geluid dan bij voorkeur als .wav) en dan Sync trekken met het beeld met VirtualDub (vergeet niet een compresie te kiezen voor je video bv. Xvid). Eventueel nog een stukje geluid wegknippen met Nero Wave Editor.
VirtualDub:
Je kunt de wav kiezen bij Audio dan Full Prosessing mode en dan: Wav audio. Je kunt de interleaving veranderen bij audio 1000ms=1sec.
Overschrijf je oude video niet!
Een pro versie van Camtasia Studio kun je wel vinden via BT of P2P.
 
Laatst bewerkt:
haha, ik denk dat ik het maar gewoon ga vergeten... Dit gaat zo niet werken. :rolleyes:

allemaal toch bedankt voor de reacties!
 
nee, maar als ik je tip lees gaat het me al duizelen... ik weet helemaal niets op het gebied van audio-video dus zo makkelijk gaat het niet...

Ik had gehoopt dat het met een makkelijk programmatje zo gebeurd was, maar misschien ligt het wel aan het filmpje, misschien kan het wel gewoon niet....
 
Met Realplayer 11 kun je streams downloaden (in ieder geval FLV)
Druk op het filmpje met rechter muisknop en kies Download to Realplayer.
Werkt alleen in Internet Explorer.

Japser, je zegt: werkt alleen in IE... ik had het geprobeert en zag niets..

nu keek ik vandaag nog 1x naar het filmpje op internet in FireFox en opeens zag ik het staan...

realplayer is nu aan het downloaden dus ik hoop er maar het beste van :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan