Ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

108432

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
6
Ik heb een engelse film gedownload zonder nederlandse ondertiteling. De ondertiteling heb ik van een site gehaald. Nou heb ik op een site gelezen dat je via VobSub de ondertiteling vast in de film kan zetten. Ik heb VobSub geïnstalleerd maar daar begrijp ik niet veel van. Kan iemand me helpen met VobSub of weet iemand een andere manier om ondertiteling in een film te zetten? Alvast bedankt.
 
beste 108432,
'k gebruik voor ondertiteling (in srt formaat) het program AVIDVDburner- bij films in AVI formaat zet je de subtitel file in srt formaat in dezelfde map, met dezelfde filename (bv.
Ironman2007.avi en ironman2007.srt ) In AVIDVDburner klik op "Ad file" selecteer dan Ironman2007.avi - klik dan op Convert en dan "Start Convert" als de ondertitel file in dezelfde map staat herkent hij deze automatisch. (www.avidvdburner.com).
Indien subtitle niet synchroon loopt met film kan je bv. Sub Edit Magic (Submagic) gebruiken om deze in sync te laten lopen.
Een goede start is *knip* om en ondertitels en hoesjes en de film te vinden.
Indien nog problemen contacteer mij gerust .
John
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@johnvana,

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb een link uit je bericht verwijderd. Je bent accoord gegaan met onze huisregels toen je lid werd. Links naar sites met ondertitels plaatsen is niet toegestaan, ook al was het geen werkende link.

Uit de huisregels:
Ook het vragen naar cd en dvd hoesjes is op helpmij niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. de copyright rechten. Het plaatsen van links naar dit materiaal is dus ook niet toegestaan.
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja
 
To Crash -modurator
Sorry voor de web link.
Ik wou alleen maar helpen.
mvg. Johnvana
 
To Crash -modurator
Sorry voor de web link.
Ik wou alleen maar helpen.
mvg. Johnvana
Dat begrijp ik. Vandaar dat ik je ook alleen op de regels wijs en er verder niets aan de hand is.:)
 
beste 108432,
'k gebruik voor ondertiteling (in srt formaat) het program AVIDVDburner- bij films in AVI formaat zet je de subtitel file in srt formaat in dezelfde map, met dezelfde filename (bv.
Ironman2007.avi en ironman2007.srt ) In AVIDVDburner klik op "Ad file" selecteer dan Ironman2007.avi - klik dan op Convert en dan "Start Convert" als de ondertitel file in dezelfde map staat herkent hij deze automatisch. (www.avidvdburner.com).
Indien subtitle niet synchroon loopt met film kan je bv. Sub Edit Magic (Submagic) gebruiken om deze in sync te laten lopen.
Een goede start is *knip* om en ondertitels en hoesjes en de film te vinden.
Indien nog problemen contacteer mij gerust .
John


Ik heb AVIDVDburner gedownload. Als ik op Ad file klik en mijn film open geeft ie een foutmelding.
 
Kan je de AVI file spelen? (bv. in VLC media player).Indien de file corrupt is moet je hem niet converteren natuurlijk.Dus eerst proberen in een AVI player.Dan in AVIDVDburner openen. Welke fout melding geeft hij dan? Hoe groot is de AVI file?Als je met de muiscursor op de avi file rust krijg je een venster met technische gegevens:
bijvoorbeeld:
Type: ............(avi)
duur: 1:15
bitverwerkingssnelheid: 135kbps
Afmetingen: 656x272 of 720x432
Grootte: 697Mb

Succes.
Johnvana
 
Kan je de AVI file spelen? (bv. in VLC media player).Indien de file corrupt is moet je hem niet converteren natuurlijk.Dus eerst proberen in een AVI player.Dan in AVIDVDburner openen. Welke fout melding geeft hij dan? Hoe groot is de AVI file?Als je met de muiscursor op de avi file rust krijg je een venster met technische gegevens:
bijvoorbeeld:
Type: ............(avi)
duur: 1:15
bitverwerkingssnelheid: 135kbps
Afmetingen: 656x272 of 720x432
Grootte: 697Mb

Succes.
Johnvana

Dat AVIDVDburner is toch voor srt bestanden? Het is een film dus het is een groot bestand. De foutmelding gaat over dat ie hem niet kan openen.
 
Dat AVIDVDburner is toch voor srt bestanden? Het is een film dus het is een groot bestand. De foutmelding gaat over dat ie hem niet kan openen.

AVIDVDburner converteerd een AVI file (dus een film in AVI formaat) naar het DVD formaat
en als je de ondertitel file in SRT formaat indezelfde map zet met dezelfde filenaam zet het program tijdens de conversie de ondertiteling automatisch op de geconverteerde film, welke je bv. met Nero Express kan branden op een DVD schijf in dien gewenst.
Bekijk met je Windows Verkenner eens een originele DVD dan zie je twee mappen : 1)Audio en 2)Video.- In de video map staan o.a. VOB files welke de film bevatten.
Het voornaamste is dat de AVI file "gezond" en wel is om hem te openen in AVIDVDburner. Wil hij de AVI niet openen is deze hoogstwaarschijnlijk corrupt.Daarom eerst testen met een AVI player.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan