foto cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sch01079

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
12
Ik weet niet of ik mijn vraag hier moet plaatsen maar ik probeer het maar.
Hoe kan ik een foto cd branden zodat als er met mijn computer iets gebeurd dat ik dan mijn foto's veilig op een cd heb staan ik heb er nero op en roxio wie weet hier raad mee.

Gr jannie
 
Je moet je foto's gewoon als bestanden branden en niet als een foto-CD, dat is leuk om ze af te kunnen spelen op een DVD player die aan een TV hangt, maar niet als opslag.

Start Nero (er zijn vele versie...) kies Bestanden branden (en dat is in bijna elke versie weer anders), selecteer je fotos of de mappen waar ze in staan en klik op branden. (als er een vraag komt over Multisessie, Nee kiezen, je wilt niet later nog meer bij gaan branden op de zelfde CD of DVD, voor een Backup CD/DVD is dat geen optie waar je gebruik van zou moeten maken).

N.b. de houdbaarheid van een CD of DVD moet je niet overschatten, soms is een eigen gebrande schij al na een jaar niet meer te lezen, zelfs als hij in de tussen tijd niet gebruikt is.
En ja er zijn ook voorbeelden van 10 jaar oude schijven die het nog perfect doen, maar gezien de kosten van een CD/DVD lijkt me het noet nodig om daar al te zeer te besparen en de gok te nemen.
Maak dus regelmatig (bv elke 3-6 maanden) nieuwe backups van alle foto's.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan