Quicktime .mov naar Premiere

Status
Niet open voor verdere reacties.

KWiersma

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
20
Beste Mensen,

Voor mijn stage ben ik bezig met een animatie, deze wordt op tv uitgezonden.
De animatie heb ik in flash op m'n laptop gemaakt (Apple, macbook). Het animeren is tot nu toe allemaal klaar en nu zou ik het filmpje graag exporteren. Na een aantal mislukte pogingen (slechte kwaliteit, slechte framerate etc.) heb ik het ge-exporteert als een .mov bestand. Dit zijn de instellingen:

Quick-time video
Dimensions: Width 1050px X Height 576px
V maintain aspect ratio (aangevinkt)
Format: 32 Bit color (alpha channel)
V smooth (aangevinkt)
Compressor: Photo - JPG
Quality: Hoogste
Sound: Disable (er zit geen geluid onder)

Als ik dit filmpje uitgeladen heb en afspeel op m'n Mac is de kwaliteit erg goed en is er verder geen probleem, maar zodra ik mijn filmpje op een windows pc zet en hem af wil spellen krijg ik een quicktime fout (fout -2048: H). Het importeren in premiere CS3 (het programma waar ik mijn animatie TV klaar wil maken) geeft ook een fout melding(Error message- The importer reported a generic error.)

Vervolgens heb ik geprobeerd om mijn filmpje(quicktime .mov bestand nog steeds) met Canopus Procoder opnieuw te exporteren naar een videobewerkings extensie DV-AVI, maar Canopus liep hierna vast. Daarna mijn .fla bestanden ge-kopieerd en ge-opend in flash op een windows pc, hierna liep flash vast.

Op internet gegoogled en gezocht, maar helaas nog geen oplossing kunnen vinden...

In afwachting van jullie reactie,

Kwiersma

Programma's die ik gebruik:
Mac, Macromedia Flash Pro V8.0, Quicktime
Windows, Premiere CS3, Canopus Procoder
 
Ik krijg dezelfde foutmelding als ik een gedownload bestand in Quicktime wil afspelen..:((mp4 formaat)
 
Ik heb wel Quicktime via DV-AVI van Mac naar PC gekregen. Maar de DV-AVI codec heeft een resolutie van 720 x 576 pixels, en jouw Flash bestand een andere.. Het kan zijn dat er hierdoor een fout ontstaat. Probeer eens om bij de export naar Quicktime deze resolutie al in te stellen. Ook zie ik dat de compressor 'photo-jpeg' is. Als je daar al DV-AVI kunt instellen zou ik dat doen.

Iets anders wat me te binnen schiet: Op een PC staat achter elke bestandsnaam een afkorting vh bestandstype, de zgn 'extensie'. Een voorbeeld is "animatiefilm.avi" Een Mac heeft dat niet; Daar heet het bestand gewoon 'animatiefilm'. Door nu achter het Mac-bestand de goede extensie te plaatsen kan het openen op een PC ineens wel lukken.

Dit doe je op een PC als volgt: Eerst moet je een soort beveiliging uitzetten: Via Start > configuratiescherm > ga je naar 'Mapopties'. In het menuutje wat je daarna ziet klik je op 'Weergave', en zet je de vink UIT bij de regel: 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'. Hierna klik je Toepassen/(apply)/ok. Hierna is op die PC van elk bestand het deel achter de punt zichtbaar. (Nadat je klaar bent kun je dit het beste weer uitzetten). Als laatste moet je het Mac bestand hernoemen. Dat doe je op een PC via een menuutje wat je ziet met de rechtermuis-knop. Je hernoemt het bestand van 'animatiefilm' in 'animatiefilm.avi' Je krijgt nu een waarschuwing, maar die OK je gewoon..
Kijk eens of dat wil werken!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan