Ipod of Zune

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossi_End

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
214
Hey everybody:D

ik wil graag een ipod of een microsoft zune. Maar weet nog niet helemaal wat het verschil precies is. Volgens mij is het niet zo heel groot verschil. En ligt het aan wat je wil. Ik wil bijvoorbeeld goed video kunnen kijken en ook radio. Nou op beide kan dat maar dan heb je op de Ipod nog extra fm player ding nodig. Bij de zune niet en bij de zune is het groter beeld. Maar de ipod speeld wel weer meer formaten af. En hoe groot zijn eigelijk die dingen en hoe zwaar? En hoe zit het met de prijs?
Kwa geheugen maakt het niet heeveel uit. Als ik zou kiezen zou ik kiezen voor de Microsoft Zune 30GB. En Apple Ipod Classic 80GB
En is de zune eigelijk al verkrijgbaar in het Nederlands of komt dat ook nooit?
Kunnen jullie ff posten wat jullie denken wat het beste is en waarom?
 
Laatst bewerkt:
Inleiding
De Microsoft Zune is Microsoft's eerste eigen mediaspeler. De Zune mediaspeler integreert volledig met de Zune muziekdienst en Zune muzieksoftware. Met de Zune mediaspeler kun je muziek en video's afspelen en foto's bekijken. Deze media wordt opgeslagen op een 30 gigabyte mini harddisk. Dankzij de ingebouwde WiFi-module, kun je draadloos muziek delen met andere Zune-bezitters. Microsoft biedt de Zune aan in de kleuren zwart, wit en bruin.
Apparaat & afmetingen
De Microsoft Zune is een harddisk mediaspeler met een gewicht van 159 gram. De afmetingen van de speler zijn 112 x 61 x 15 mm. De speeltijd van de Li-Ion accu bedraagt (onder ideale omstandigheden) 14 uur achtereenvolgens.
Geheugen en connectivity
De Microsoft Zune heeft 30 GB intern geheugen (mini-harddisk). Dit geheugen is niet uitbreidbaar. Je kan je data door middel van USB 2.0 transferen van en naar je PC. Deze Microsoft heeft verder nog WiFi (WLan).
Multimedia
Met de Microsoft Zune kan je zowel audio (WMA, MP3 en AAC) als video (WMV9 en MPEG4) bestanden mobiel luisteren en bekijken. De Zune heeft geen ingebouwde FM radio. Ook een voicerecorder ontbreekt.
Scherm & bediening
De Microsoft Zune heeft een door Microsoft zelf ontwikkeld besturingssysteem. Het firmware van de speler is upgradable. Je kan dus eventueel later nieuwere versies van het besturingssysteem installeren.

Specs:

- WMA, MP3, AAC, JPEG,WMV, MPEG-4, H.264 media playback
- Wi-Fi (802.11 b/g) connectivity
Afmetingen
- Gewicht 159 gram
- Formaat 112 x 61 x 15 mm
Stroomvoorziening
- Batterij Li-Ion accu
- Gebruikstijd 13 UUR
Intern geheugen
- Type mini-harddisk
- Grootte 30 GB
Hoofdscherm
- Soort TFT
- Gradaties 65536
- Kleurenscherm
- Resolutie 320 x 240
Bediening
- Toestelbediening
Multimedia
- Audioplayer
- FM radio
- Audioformaten WMA, MP3 en AAC
- Videoplayer
- Videoformaten WMV9 en MPEG4


DAAROM IS DE ZUNE BETER :)
 
De Zune heeft geen ingebouwde FM radio. Ook een voicerecorder ontbreekt.

okeej:D daar dacht ik zelf ook aan:D

maar er staat dat hij geen fm radio heeft een geen voicerecorder maar wat ik heb gelezen en gezien heb. op youtube filmpjes dat dat wel zo is:S in iedergeval van FM radio.. voicerecorder stond alleen bij specifications
ow.. maar later staat er weer van wel:S wat is het nou:p

http://www.dvdtozune.com/specifications.html


maar weetje wat het probleem is met Zune.. dat hij zo dik is.. misschien maar een halve cm.. maar valt toch meer op.. denk omdat hij rechthoekig is en niet met zijkanten rond zoals ipod..
en ik ben een 3e klasser dus wil hem meenemn naar school. en zou dat wel handig zijn kwa grote. en als iemand toevalig de Zune al heefd.. kan hij makkelijk in je broekzak...want heb een beetje gemeten maar weet het nog niet:p

maar volgens mij is de zune veeel goedkoper. want een ipod nano van 8gb heb je voor 200 euro. en een zune van 30gb voor $199.99 dus dat is 136 euro. terwel zune toch veel moderner is toch? of niet.. wel groter scherm enzo.. wat is het dan waarom de ipod zo duur is? omdat het bekend is?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan