Foto collage beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

truitje2003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
2
Heb een eigen site gemaakt en heb daarin met/via frontpage 2003 een link naar een fotocollage,die ook weer gemaakt is in/met frontpage
Als eerste ziet men dan de kleinere foto's en klikt men op de kleiner foto's dan vergroten deze.

De kleiner en de grotere foto's wil ik graag (niet een echte must )beveiligen tegen opslaan met de rechter muis.
Het is niet zo dat ze waardevol zijn,de foto's,maar ben er nu al een tijdje mee bezig en het wil maar niet lukken.
De uitdaging zit dus nu daarin,wil het gewoon graag voor elkaar krijgen,nogmaals het zijn geen belangrijke foto's maar,speel gewoon graag,een zoek graag dingen uit.
Heb zoiets van tja dit moet worden opgelost en dan naar het volgende probleempje.
Vind het gewoon leuk om dingen uit te zoeken en uit te proberen.

Alleen met deze "vraag"zit ik al een hele tijd te spelen,en heb er ook al veel over gezien en gelezen via google.

Wie o wie helpt mijn met de vraag,hoe beveilig ik de foto's op mijn site,die gemaakt zijn in/met frontpage dus de fotocollage zelf.

Ook via E-mail wil ik graag bericht ontvangen klik dan even op mail via mijn site
 
Je kunt hier even een kijkje nemen: http://home.hccnet.nl/s.f.boukes/html-0/html-001.htm. Daar staan aanwijzingen enz. bij.

Of een code tussen de <body> tags van je website zetten, zodat het er zo uit ziet:
HTML:
<body oncontextmenu="return false;">

Probleem is wel dat de meeste codes gewoon te omzeilen zijn, door bijvoorbeeld naar de broncode van een website te kijken of het plaatje te slepen naar je desktop. Sommige codes zijn ook browser-afhankelijk, wat betekend dat ze in bijvoorbeeld Firefox niet werken maar in Internet Explorer wel... De meeste horen in ieder geval in IE te werken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn mening, een hoop werk voor niets. Alle plaatjes op internet zijn hoe dan ook te kopiëren.
In firefox b.v. pagina info->tabblad media->kies een plaatje->kies voor 'opslaan als'....nog geen 3 seconden werk.
De moeilijke weg is gewoon een printscreen maken, maar ook dat kost niet meer dan 15 seconden.
 
Mijn mening, een hoop werk voor niets. Alle plaatjes op internet zijn hoe dan ook te kopiëren.
.

Ach ook ik weet dat je de plaatjes een copy kan geven,en vind het opzich ook niet heel erg.
Beleef juist plezier aan het werk wat erin gaat zitten,zoeken puzzelen vragen uitproberen,,wat tot op heden niet is gelukt.

Ook met de boven genoemde code,die ik al meerdere keren had gezien,wil het niet lukken.
Het gaat erom dat de aanhouder wint,gewoon het zoeken naar een eventueele oplossing,daarin zit juist mijn plezier.Het is niet zo zeer van moeten,maar ik worstel met de vraag waarom lukt het niet.Gewoon proberen een andwoord te krijgen met vragen die ik mijzelf stel.

De vraag is dus nog steeds hoe krijg ik dit voor elkaar ??

De link die ik heb gemaakt,met frontpage,verwijst naar fotocollage html document,als ik die open komen er dus kleine afbeeldingen,klikt men daarop worden ze groter.
Juist de grotere afbeeldingen wil ik "beveiligen" met rechter muis klik.

Vraag ik nu het onmogelijke,of ligt de oplossing toch ergens op dit forum :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan