Probleem met Cool Edit en soortgelijke progjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

spidermangerard

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
3
Goedendag,

Mijn naam is Gerard van Dijk uit Spijkenisse (ook wel bekend als DJ GErardo). Ik wilde graag een beroep doen op jullie parate kennis:

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe PC gekocht en geinstalleerd en dus ook de progjes welke ik eerder had en een daarvan is Cool Edit Pro 2.0. Nu doet zich het volgende probleem voor (en ik hoop maar dat ik het een beetje duidelijk onder woorden kan brengen):

Als ik binnen een bepaalde track een bewerking wil maken (bijv. een stuk wissen) en ingezoomd heb om een precieze selectie te kunnen maken, verdwijnt de play cursor (links) buiten beeld zodra de play button wordt ingedrukt. Hierdoor is de playcursor buiten niet meer bereikbaar, waaardoor ik geen selectie kan maken van het te bewerken stuk; ik moet immers met behulp van de playcursor het begin en eindpunt van het te bewerken stuk bepalen.

Het is dus onmogelijk om een precieze selectie te maken waardoor het feitelijk een ondoenlijke zaak is om met CEP te werken. Uiteraard heb ik alle settings binnen CEP al geprobeerd (waarbij ik met name alle auto-scrolling functie heb uitgprobeerd), maar dit heeft helaas niet tot enig resultaat geleid.

Het probleem doet zich overigens niet alleen voor bij CEP 2.0 maar ook bij ALLE andere soortgelijke progjes, zoals audicity en adobe audition, waardoor ik zelf het idee heb dat het niet komt door een instelling binnen CEP, maar eerder door een instelling binnen de PC.

De PC (een HP workstation 4400) draait overigens op Windows XP, net als voorheen omdat ik dacht dacht ik dan minder problemen zou hebben....

Alvast bedankt voor jullie reacties en met vriendelijke groeten,
Gerard van Dijk
 
is je resolutieinstelling van het beeld misschien groter dan dat de monitor kan laten zien???

bijvoorbeeld een TFT van 1024 x 768 en je hebt een resolutie van 1280 x 1024 ingesteld staan bij beeld eigenschappen. Dak kan het zijn dat de zeg 256 x 256 (!?) er buiten vallen...dat wil zeggen, ze zijn er wel maar je ziet ze niet.....
 
Bedankt voor je tip. Ik heb verschillende resoluties ingesteld, maar probleem blijft in alle gevallen hetzelfde.

Groeten, Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan