Hulp gevraagd bij het begrijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PolafP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
1
« on: Today at 03:19:03 »

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

ik ben net nieuw in het downloaden, branden en converteren van bestanden en ik heb hier eigenlijk een paar vraagjes over.

Ik heb een serie gedownload van 7 seizoenen (als het goed is), gedownload met Grab-IT, na veel puzzelen en hulp van deze site ben ik een heel eind gekomen alleen waar ik niets van snap is het volgende: in de directory waar Grab-it het heeft ingezet staan (in 1 map) nu een aantal bestanden met de volgende toevoegingen: BUP, VOB en IFO. De VOB bestanden zijn over het algemeen het grootst. Wat ik niet snap is dat de bestanden een cijfer van 1 tot 3 op 2 bestanden na dewelke een BUP en een IFO bestand zijn van 12 Kb. Waarom gaat het tot 3? Ik heb 7 seizoenen gedownload en dat ook gezien in Grab It (of is er dan toch iets fout gegaan, ik heb alle NZB bestanden geselecteerd die er waren, 7 seizoenen dus) Verder wat Grab it gedaan heeft: in de hele directory staat dus bovenstaande map en nog 5 RAR1 bestanden (waar WINRAR niet op werkt, klopt dat?) en het oorspronkelijke NZB bestand. Deze 5 bestanden zijn allemaal even groot en hebben ook een getal maar die zijn volledig verschillend.

Ik ben er wel achtergekomen dat deze bestandsnamen bedoeld zijn voor DVD's maar van RAR1 heb ik het niet kunnen vinden. Mijn volgende vraag is: hoe weet ik welk seizoen op welke DVD moet (ik ga NERO gebruiken, wat ik nog even moet uitvogelen), of moet ik de bestanden toch eerst nog uitpakken? En wat ik ook graag zou willen weten is of je deze bestanden ook kunt converteren naar een bestand wat je bijv. kan afspelen met Quicktime of Mediaplayer. Vind ik trouwens raar, mediaplayer kan DVD's afspelen, dan moet hij deze bestanden toch ook kunnen laten zien?

Ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen want ik ben nu echt de weg kwijt. Ik ben een ontzettende beginner en hoop niet dat dit irritante/domme vragen zijn. Als ik dit eenmaal 1 keer weet dan vergeet ik het niet meer, maar ja, die eerste keer.

"Een goed begin is het halve werk"

Ik hoop dat iemand me dit goed en duidelijk kan uitleggen, zou ik ontzettend waarderen,

alvast heel hartelijk bedankt,

PolafP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan