afslaan pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
100
Ik heb een raar probleem en hoop dat iemand weet wat het is en hoe ik het moet voorkomen.

Wanneer ik mijn pc via de aan/uit knop aanzet dat slaat de pc in het opstartproces helemaal uit. Echt helemaal uit. Opnieuw opstarten levert hetzelfde resultaat op maar altijd op een ander moment in het opstartproces.

Pas als ik de pc zo'n 30 tot 40 keer opnieuw opstart dan 'loopt ie door'. Wanneer eenmaal de pc helemaal goed is opgestart dan is er niets meer aan de hand......

...tenminste ik had de afgelopen dagen nu al twee keer gehad dat de aardleksschakelaar uit sloeg terwijl de pc aan stond. Ik weet niet zeker of dat door de pc komt maar vermoed van wel.

Wie weet wat het is en wat ik kan doen?

Alvast ontzettend bedankt.

Eric
 
Lijkt in eerste instantie op een brakke voeding

Dat dacht ik ook...tenminste ik twijfelde tussen de voeding en het moederboard.
Of kunnen zulke problemen zich niet voordoen op het moederbord?

Als het de voeding is dan moet ik een nieuwe kast kopen of kan ik hem beter laten maken bij de computerboer in het dorp. Enig idee wat dat mag kosten?
 
Gewoon een nieuwe voeding kopen en zelf even plaatsen, is niet zo moeilijk hoor...

In het dorp, Arco Computers bedoel je? Die zijn niet zo goedkoop...

Een nieuwe voeding van een A-merk is te koop v.a. ongeveer 30,- euro, hangt ervan af hoeveel Watt deze moet zijn en dat hangt weer af van je systeem-specificaties
 
Gewoon een nieuwe voeding kopen en zelf even plaatsen, is niet zo moeilijk hoor...

In het dorp, Arco Computers bedoel je? Die zijn niet zo goedkoop...

Een nieuwe voeding van een A-merk is te koop v.a. ongeveer 30,- euro, hangt ervan af hoeveel Watt deze moet zijn en dat hangt weer af van je systeem-specificaties

Ja inderdaad Arco. Kom jij ook uit het dorp?

Ik ben geen hardwareman...zal het dus moeten laten doen.
Als ik jou de naam et opgeef van mijn moederbord, weet jij dan watvoor voeding erin moet?
 
Ik woon in Ypenburg, dus om de hoek...

Wat ik even nodig heb zijn OF

Welk moederbord, welke processor en welke videokaart

OF

Merk en hoeveelheid Watt van de voeding die nu in de computer zit, staat op een sticker op ie voeding.

Een van mijn "bijbaantjes" is trouwens repareren van PC's en ik heb hier nog wel wat goede voedingen liggen, wie weet kan ik je voor een "klein prijsje" wel helpen, hangt af van wat je nodig hebt...
 
Ik woon in Ypenburg, dus om de hoek...

Wat ik even nodig heb zijn OF

Welk moederbord, welke processor en welke videokaart

OF

Merk en hoeveelheid Watt van de voeding die nu in de computer zit, staat op een sticker op ie voeding.

Een van mijn "bijbaantjes" is trouwens repareren van PC's en ik heb hier nog wel wat goede voedingen liggen, wie weet kan ik je voor een "klein prijsje" wel helpen, hangt af van wat je nodig hebt...

Ohh...dat zou helemaal mooi zijn.
Op watvoor termijn zou dat kunnen?

Ik heb hier de doos van het moederbord nog: K8Triton van Gigabyte, processor is een AMD (uit mijn hoofd ) een 3000 serie (AMD Athlon 64 processor)...videokaart: geen idee

Eric
 
Ok, ik heb hier nog een zo goed als nieuwe Tagan voeding liggen, super A-merk, stil en stabiel.

Die kun je wel van me overnemen, wil hem er desnoods wel inzetten als je langs kan komen, eventueel vanmiddag of vanavond.
 
Ok, ik heb hier nog een zo goed als nieuwe Tagan voeding liggen, super A-merk, stil en stabiel.

Die kun je wel van me overnemen, wil hem er desnoods wel inzetten als je langs kan komen, eventueel vanmiddag of vanavond.

Vanmiddag zou geweldig zijn.
Wat gaat me dat kosten als jij hem er ook inzet?

Eric
 
Voor totaal 30,- euro ben je klaar en blijkt het het probleem toch de voeding niet te zijn, dan haal ik hem er weer uit en betaal je niets...
 
Voor totaal 30,- euro ben je klaar en blijkt het het probleem toch de voeding niet te zijn, dan haal ik hem er weer uit en betaal je niets...

Helemaal top!

Hoe laat kun je komen (hoe eerder hoe beter) ;-)

mail mij even op *****] dan geef ik mijn adres.

Eric
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan en veel plezier weer met de pc:thumb:

Zet de vraag rechtsonder ook even op opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan