Photoshop afbeelding met andere achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmeisje

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
16
Hoi,

Ik heb een testversie van photoshop, in het duits. En ik wil een geknipt plaatje met een andere achtergrond. Het lukt alleen niet. Ik kreeg mijn plaatje wel in het andere ding, maar dan de contouren (ja, die moet ik wel hebben, máár dan gewoon ín de achtergrond) in die betreffende mét daarin de achtergrond.

Snappen jullie het nog?
Ik kreeg dus wel die contouren erin, maar met de inhoud van mijn achtergrond. Wil dus niet mijn plaatje zelf als achtergrondcontour in de achtergrond.

:(

Ik zal wat extra uitleg erbij geven:
Wil dus een foto van met een andere achtergrond. Nou is het mij wel gelukt om de achtergrond ván de afbeelding die ik wil hebben, mbv lasso en al weg te moffelen. Das allemaal netjes wit. Ik hou dus wel de afbeelding over die ik wil gaan invoegen, zonder de achtergrond die ik niet wil hebben = nu wit. Alleen met het overhevelen/kopieëren naar de achtergrond die ik dan wel wil hebben, doe ik kennelijk iets fout of het lukt echt niet, want krijg dan mijn afbeelding mét de achtergrond erin, die wil ik er alleen achter.

Nou volgens mij snapt niemand hier wat van, via internet uitleggen is moeilijk.

:(

Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Ah, dank je wel !
Ben/ga nu de 2e link lezen.

Vind het echt verwarrend, moet me gewoon lukken, maar het is zo balen dat het niet lukt :(. Wil gewoon een geknipt stukje plaatje en dan trouwens, bedacht ik mezelf nog, kijken hoe het met verschillende achtergronden is, dat moet toch niet zo moelijk zijn :shocked:

Kennelijk wel dus, want lukt me niet eens met 1 achtergrond :(

Als ik mijn kerstkaart/plaatje afheb, is het al kerst 2009 waarschijnlijk :confused:
 
En antwoord op je vraag, 'je plakt je nieuwe afbeelding toch wel als nieuwe laag?'

Uhm :eek:, mijn nieuwe afbeelding heb ik gewoon zo opgeslagen, plaatje, heb ik wel mooi geselecteerd mbv de lasso, met wit, zonder normale achtergrond. Daar wil ik dus een andere achtergrond achter. Lukt alleen niet.

Ga maar niet vragen wat een laag is :(. Dat maakt opzich ook niet uit, want het zou mij best kunnen lukken zonder dat ik bepaalde dingen weet :eek:, ja toch.
 
Nog even een vraagje, je hebt de afbeelding die je wil plakken wel opgeslagen als Gif?
 
Je kunt de afbeelding het beste met de polygon-lasso selecteren en dan via ctrl-c en ctrl-v in een nieuwe laag plakken (of via file > new + edit > paste in een nieuw bestand) . Als je dat dan als .psd bewaard heb je het uitgeknipte gedeelte als een losse laag.

photomuts.gif

(Ter illustratie, het plaatje hoort bij dit onderwerp. ;))

Die losse laag kun je via ctrl-a + ctrl-c kopieren en daarna op een andere achtergrond plakken, met de bijbehorende doorzichtigheid. Via layer > free transform (ctrl-t) kun je die laag dan ook nog schalen en draaien. :)

Als je tevreden bent met resultaat kun je via layer > flatten image de afbeelding weer plat maken zodat je het kunt opslaan als jpg.


Vr.Gr. Egel.
 
Hartstikke bedankt ! Super duidelijk.
Geweldig, het duurde even en veel geprobeerd, maar het is gelukt !
Super duidelijk.

Het is echt leuk en grappig, alleen nu wil ik nog niet te vroeg juichen, het opslaan als .jpg formaat lukt nu weer niet :rolleyes:.
Mijn ps is natuurlijk in het Duits. Wat is layer ? Laag neem ik aan, maar weet niet waar dat staat en heb ik zo niet opgeslagen geloof ik.
Hoe kan ik het anders of opslaan als .jpg. Bovenaan in het menu welke gebruiken jullie dan ? Hetzelde als waar ook openen etc staat, of een heel andere tabblad.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het flauwe vermoeden dat het mij (met superhulp natuurlijk) gelukt is :shocked:

Verschillende dingen bekeken (leuk Duits :confused:) en geprobeerd. Heb eerst mijn afbeelding geopend die ik van uhm of naar jpg dus wil wijzigen. Toen gegaan naar het tabblaadje waar je ook (nieuwe) bestanden opent, de 1e (bij mij heet dat 'datei'). Daar staat ergens bij mij 'skripten' tussen, toen heb ik aangeklikt 'ebenen in Dateien exportieren' en daar zag ik ook jpg tussen staan, dus gedaan en (als het goed is) is nu mijn plaatje ook jpg geworden !

:shocked:

(hoop ik)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan