Probleem met DVD+RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold Green

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
1
Hallo,

Ik heb een lastig en vreemd probleem met het branden van dvd+rw's.
Eigenlijk niet echt met het branden er van, maar meer met het lezen in mijn vaste dvd speler.

Een tijdje terug heb ik een spindle van 10 dvd+rw's gekocht. Welk ik gebruikte om zaken die ik 1 maal wil zien op te branden en vervolgens weer te wissen voor wat anders.
Dit werkte allemaal perfect. Ook in mijn vaste dvd speler in de woonkamer.
De vaste dvd speler is een ietwat oudere Sony DAV ... welk vrij kritisch is met wat ie wel of niet leest. Maar met dvd's pakt hij eigenlijk alles wel.
De brander in mijn pc is een NEC ....
Nu heb ik sinds 2 maanden een nieuwe pc gekocht met daarin een nieuwe brander van het merk ASUS.
En hier beginnen de problemen.
Wanneer ik in de nieuwe pc een dvd+rw brandt, dan zegt de dvd-speler in de woonkamer "No Disc".
De dvd+rw doet het wel bij andere mensen en in mijn cheapo dvd speler.
Het gekke is, als ik nu dezelfde DVD+RW pak en brandt deze weer in mijn oude pc, doet hij ook niet. Ik krijg dus de dvd niet meer aan de gang in mijn dvd speler in de kamer, als ie eenmaal in de nieuwe pc is geweest.
Heb hem al eens grondig leeggemaakt met nero, maar dat helpt ook niet.

Ik heb inmiddels verschillende merken RW's geprobeerd en verschillende versies van Nero en Alcahol120% en allemaal met het hierboven beschreven resultaat.

Wanneer ik in mijn nieuwe pc een normale DVD+R brandt, pakt mijn dvd speler in de woonkamer deze wel.

Ik heb werkelijk geen idee, wat ik hier aan kan doen.
Het lijkt er op dat de nieuwe dvd-writer ergens iets op de dvd schrijft, waardoor de rw's niet meer herkent worden door mijn Sony dvd-speler.

Iemand een goede raad/oplossing?

Alvast bedankt.

Groet,

Maarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan