Filmbestand opslaan loopt vast ( Movie maker )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chuckie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
9
Hoi ik heb echt een groot probleem :p !!
Als mijn film af is in Windows movie maker.. dan sla ik hem op..
Bij filmbestand opslaan ...!
Dan is die bezig met Opslaan .. dan staat er hoelang het duurt en hoeveel procent die is..
Het is een grote film dus het duurt lang..
Maar dan bij de 76 % loopt tie vast ( me Computer loopt dan niet vast ).
En de Minuten worden steeds meer..
Hij gaat dan nie t hoger dan de 76 %..!!
Kan iemand mij helpen Pliessss..!
Het is echt heel irritant !
Hartstikke bedankt..:)

Groeten .
Tom
 
Even een paar vragen....om een beeld te krijgen....

Wat is het bestandsysteem van je harde schijf (FAT32 of NTFS)?
Hoe lang duurt de film?
Als wat sla je het op...PAL DV of WMV of...?
Heb je effecten gebruikt?
Heb je geluidfragmenten (muziek) ingevoegd. mp3, wav, ogg...?
Wat voor soort bronbestanden gebruik je...dv-avi, mpg, divx..?
Staat er nog andere multimedia/grafische software aan?
 
Even een paar vragen....om een beeld te krijgen....

Wat is het bestandsysteem van je harde schijf (FAT32 of NTFS)?
Hoe lang duurt de film?
Als wat sla je het op...PAL DV of WMV of...?
Heb je effecten gebruikt?
Heb je geluidfragmenten (muziek) ingevoegd. mp3, wav, ogg...?
Wat voor soort bronbestanden gebruik je...dv-avi, mpg, divx..?
Staat er nog andere multimedia/grafische software aan?
De Film duurt 9.64
Ik sla het op als AVI
Jah ik gebruik effecten
Ja muziek ook toegevoegd
Bronbestanden : AVI
nee niks stond aan , alleen Movie maker gewoon.. en Mijn documenten

Nu een beter Beeld..?:confused:

Groeten.
 
Yup...die 9.64 wat is dat in minuten? Lijkt het me raar 9 minuten en 64 seconden dat is eeeh 10 minuten en 4 seconden...:D

Gebruik je je MP3 als geluidsfragmenten? Zet die eerst eens om naar. WAV.
MP3 is gecomprimeerd materiaal..dus dat moet eerst gedecodeerd worden en weer gecodeerd voor de .avi...dat is dus twee keer werk...als je er eerst een ongecomprimeerde .wav van maakt voordat je het in de film gebuikt, dan scheelt dat een hoop rekenwerk.

Moviemaker is een handig stukje gereedschap, maar niet zo stabiel als het gaat om mp3 audio bestanden.

Andere oorzaken zoals schijfruimte of bestandsgrootte zouden in principe een foutmelding moeten genereren....

Als dat niet helpt; een "long shot"....kijk even op ca 76% van de film of daar een overgang of effect zit dat een "tik" nodig heeft.
 
Yup...die 9.64 wat is dat in minuten? Lijkt het me raar 9 minuten en 64 seconden dat is eeeh 10 minuten en 4 seconden...:D

Gebruik je je MP3 als geluidsfragmenten? Zet die eerst eens om naar. WAV.
MP3 is gecomprimeerd materiaal..dus dat moet eerst gedecodeerd worden en weer gecodeerd voor de .avi...dat is dus twee keer werk...als je er eerst een ongecomprimeerde .wav van maakt voordat je het in de film gebuikt, dan scheelt dat een hoop rekenwerk.

Moviemaker is een handig stukje gereedschap, maar niet zo stabiel als het gaat om mp3 audio bestanden.

Andere oorzaken zoals schijfruimte of bestandsgrootte zouden in principe een foutmelding moeten genereren....

Als dat niet helpt; een "long shot"....kijk even op ca 76% van de film of daar een overgang of effect zit dat een "tik" nodig heeft.
Ok ;)..
Tot nu toe ga ik even kijken ;)
Bedankt.. ;)
Groeten
 
Yup...die 9.64 wat is dat in minuten? Lijkt het me raar 9 minuten en 64 seconden dat is eeeh 10 minuten en 4 seconden...:D

Gebruik je je MP3 als geluidsfragmenten? Zet die eerst eens om naar. WAV.
MP3 is gecomprimeerd materiaal..dus dat moet eerst gedecodeerd worden en weer gecodeerd voor de .avi...dat is dus twee keer werk...als je er eerst een ongecomprimeerde .wav van maakt voordat je het in de film gebuikt, dan scheelt dat een hoop rekenwerk.

Moviemaker is een handig stukje gereedschap, maar niet zo stabiel als het gaat om mp3 audio bestanden.

Andere oorzaken zoals schijfruimte of bestandsgrootte zouden in principe een foutmelding moeten genereren....

Als dat niet helpt; een "long shot"....kijk even op ca 76% van de film of daar een overgang of effect zit dat een "tik" nodig heeft.
Hooi ben ik weer !:eek:
Ik heb die liedjes van mp3 naar wav omgezet.
Alleen nou zie ik dat Wav veeeeeel groter is..
Hoe komt dat of maakt dat niet uit voor in Movie maker..
En ik heb ook de dingen op 76 % weg gehaald.. Waarvan ik dagt dat dat het was ..
Kan iemand mij Asjeblieft helpenn ...

Groeten
 
Tja wav is ook ongecomprimeerd...maar dat geeft helemaal niets. Dan hoeft de computer maar een keer te rekenen zoals ik al zei.

Ergo...mp3 vervangen door de wav bestanden....

En opslaan....kan het nu wel?
 
Tja wav is ook ongecomprimeerd...maar dat geeft helemaal niets. Dan hoeft de computer maar een keer te rekenen zoals ik al zei.

Ergo...mp3 vervangen door de wav bestanden....

En opslaan....kan het nu wel?
Ok :) dus het is niet erg als wav groter is :)..?
Ik zal het proberen :thumb:
Want ik heb die dingen op 76 % weggehaald..
en nu nog ff kijken of die wel kan opslaan ..
Tot nu toe heell erg bedanky:thumb:

Groeten
 
Nee hoor een MP3 van 3 minuten is in bestand kleiner (een x aantal afhankelijk van de bitrate) dan een onegcomprimeerde .wav maar in speeltijd blijft het 3 minuten.

Omdat de .wav niet gecomprimeerd is heeft de pc minder rekenkracht nodig om het af te spelen en/of om te rekenen.

Om geluid in een film te verwerken moet er weer worden gerekend. In de avi wordt gecomprimeerd geluid verwerkt. Maar om daar aan te komen, moet er dus gerekend worden.

Bij het toepassen van MP3 moet er dus twee keer gerekend worden.
1. het omzetten naar het toepasbaar/beluisterbaar geluid
2. het omzetten naar het geluidsgedeelte binnen de avi.

Bij toepassen van .wav vervalt stap 1.

De bron is groter, maar het eindbestand blijft het zelfde...Succes
 
Nee hoor een MP3 van 3 minuten is in bestand kleiner (een x aantal afhankelijk van de bitrate) dan een onegcomprimeerde .wav maar in speeltijd blijft het 3 minuten.

Omdat de .wav niet gecomprimeerd is heeft de pc minder rekenkracht nodig om het af te spelen en/of om te rekenen.

Om geluid in een film te verwerken moet er weer worden gerekend. In de avi wordt gecomprimeerd geluid verwerkt. Maar om daar aan te komen, moet er dus gerekend worden.

Bij het toepassen van MP3 moet er dus twee keer gerekend worden.
1. het omzetten naar het toepasbaar/beluisterbaar geluid
2. het omzetten naar het geluidsgedeelte binnen de avi.

Bij toepassen van .wav vervalt stap 1.

De bron is groter, maar het eindbestand blijft het zelfde...Succes
Zo xD !!
Nou loopt tie vast op 84 % haha :p..
Kzal ff op 84 % kijke ..
 
ah...we komen dus wel in de buurt....wat voor soort effect had je staan op 76%?
 
In extra, opties, tabblad compatibiliteit staat een lijste filters...deze of een van deze zou een probleem kunnen opleveren...haal de vinkjes eens weg en zie wat er gebeurt.

Je gebruikt toch wel moviemaker2?
 
In extra, opties, tabblad compatibiliteit staat een lijste filters...deze of een van deze zou een probleem kunnen opleveren...haal de vinkjes eens weg en zie wat er gebeurt.

Je gebruikt toch wel moviemaker2?
Jah :)..
Natuurlijk :p
Ik zal eve doen wat je gezegt had ;)..
Moet ik dan nog steeds die "tik" op 84 % weghalen..?

Bedankt..
 
liefst even zonder tik weg te halen, weet je gelijk of dat het probleem is...kun je het effect bij 76%b ook weer terugzetten....:D
 
Beste Sheraxx, allereerst welkom op helpmij.
Het is niet toegestaan in te breken in een topic van iemand anders.

Je kan met de vraag meeliften of je eigen vraag stellen.

Succes verder, Jackall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan