Leeftijd van een persoon uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
4
Hallo allemaal,

Graag wil ik dat het programma de leeftijd van een persoon uitrekent, op het moment dat ik een geboortedatum invoer. Kan dit? En zo ja: HOE??

Alvast bedankt voor het antwoord!
 
moet ik het maken ( dat programma) en die doorsturen in een EXE file, een bestand die je direct kan uitvoeren
 
Nou graag!

Aha, dat bedoelde je...;) Nou, graag! Die functie zit dus niet standaard in openoffice..

alvast bedankt.
 
Aangezien hij onder OpenOffice.org en Calc staat ga ik ervan uit dat ze het graag in de spreadsheet applicatie van openoffice wil hebben.

Als het je alleen om de jaren gaat is onderstaande formule voldoende
Code:
=(JAAR(VANDAAG()-A1))-1900
Waarbij A1 het veld is waar je de geboortedatum invuld. en deze formule zet je in het veld waar je het antwoord wil
 
Geweldig!

@Ellasar: Dank je wel, dit is inderdaad precies wat ik zocht...En hij doet het (heb wel de engelstalige versie, dus moest even vertalen, maar dat was geen hogere wiskunde, gelukkig!

@MagicBiglia: Dank je voor je aanbod, maar mijn probleem is al opgelost!

Grote kans dat jullie me nog wel eens vaker gaan zien hier...(Ben een gebruiksformulier aan het maken voor mijn nieuw te starten praktijk) Hopelijk word ik dan weer zo supersnel geholpen.

groetjes
 
ik heb er een half uur moeten over denken, maar het is me gelukt, kijk even in de bijlage...


DIT IS TOCH HANDIGER ??


WERKT NOG NIET
 

Bijlagen

  • Leeftijdberekening.zip
    2,2 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:
hier het werkende..
ik denk wel dat je vb nodig hebt, maar niet zeker

tis te groot tis 200 kb ... :'(
 
Laatst bewerkt:
Aangezien hij onder OpenOffice.org en Calc staat ga ik ervan uit dat ze het graag in de spreadsheet applicatie van openoffice wil hebben.

Als het je alleen om de jaren gaat is onderstaande formule voldoende
Code:
=(JAAR(VANDAAG()-A1))-1900
Waarbij A1 het veld is waar je de geboortedatum invuld. en deze formule zet je in het veld waar je het antwoord wil

Hallo,

Hier ben ik ook mee aan het stoeien. Het werkt wel maar als ik geen geboortedatum krijg ik een getal 108. Net of er iemand 108 jaar oud is. Maar ik weet dat je ALS() functie moet gebruiken bijvoorbeeld ALS cel a1 = 1-5-2000 dan moet er 8 komen
Als er niets ingevuld is dan moet er ook niets komen.

Wie kan er mij bij helpen?

Alvast hartelijk dank1
 
Code:
=ALS( A1>0;(JAAR(VANDAAG()-A1)-1900);"")

Als A1 groter is dan 0, reken dan de leeftijd uit, zet er anders niets neer.

;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan