Windows Moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveldh1

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
6
Geachte ..
Ik las in een van de onderstaand berichten / antwoorden over het niet kunnen vertonen van een foto-slideshow op een DVD recorder , ik had dat prbleem ook ( nog steeds )
ik heb geprobeerd om hetzelfde te doen als er geantwoord was , via opslaan op deze computer enz , dan het soort bestand gezocht in dit geval DV-AVI - ge-saved op de C:/ en dan op een CD gebrand , ik heb twee Philips DVD spelers maar zij kennen blijkbaar het bestand AVI niet . ik kan geen ander bestand dan AVI kiezen , ik lieg ber staan er heel wat i.d lijst maar 'k weet niet welke ... ter info de laatste DVD rec.is uitgerust m.e harde schijf dus zo oud is hij nu ook weer niet .. dus wat hulp is hier dit wat betrfet het omzetten , nogmaals gewenst
bedankt namens : vanveldh1
 
Beste vanveldh1,

Je bent een nieuwe vraag begonnen, het is dus niet helemaal duidelijk naar wel `onderstaand berichten` je verwijst.
T.a.v. van je probleem, wat ik er van begrijp heb je met Movie maker een dia voorstelling gemaakt en wil je deze nu op een DVD branden, en dat kunt niet omdat het een AVI bestand is, klopt het zo ver?

Je kunt een AVI file inderdaad niet zomaar op een DVD branden en dan als DVD afspelen.
Wel brand programma gebruik je? Met een programma als bv Nero heb je veel meer mogelijkheden dan met de standaard Windows brander.
Welke oplossing voor jou het beste is hangt dus ook af van welke andere programma's je verder nog op je PC hebt staan.

Mocht je een versie van Nero hebben kan deze vermoedelijk de Avi wel op een DVD branden.
Zie voor meer info op deze site.
 
Laatst bewerkt:
:thumb:
Beste vanveldh1,

Je bent een nieuwe vraag begonnen, het is dus niet helemaal duidelijk naar wel `onderstaand berichten` je verwijst.
T.a.v. van je probleem, wat ik er van begrijp heb je met Movie maker een dia voorstelling gemaakt en wil je deze nu op een DVD branden, en dat kunt niet omdat het een AVI bestand is, klopt het zo ver?

Je kunt een AVI file inderdaad niet zomaar op een DVD branden en dan als DVD afspelen.
Wel brand programma gebruik je? Met een programma als bv Nero heb je veel meer mogelijkheden dan met de standaard Windows brander.
Welke oplossing voor jou het beste is hangt dus ook af van welke andere programma's je verder nog op je PC hebt staan.

Mocht je een versie van Nero hebben kan deze vermoedelijk de Avi wel op een DVD branden.
Zie voor meer info op deze site.
 
Geachte Withaar

Bedankt voor de tip ,
je had het goed begrepen
en ja ik heb Nero dus .....:p
nogmaals bedankt Cees
 
Is het nu ook gelukt of heb je nog uitleg nodig?
 
Werkt het ??

Ik moet zeggen dat hetgene wat ik wilde het NOG STEEDS niet doet . ik verklaar me,
als ik foto,s naar gelijk welke foto,slideshow sleep ofdat nu in Windows Moviemakar - Pinnacle of via in Piacasse is dan kan ik NU , en dat dank zij U wel via een AVI op een DVD branden , maar wat ook belangrijk is dat die foto,s ook op de "juiste "datum staan , Ik verklaar, onze kleindochter is geboren 30 Maart 2004 en alle foto,s van haar wilde ik dus op een DVD zetten alles van vroeger
Maar steeds als ik de foto,s zelfs al zet ik ze op datum .. want dat wilde ik toch
en voordat ik mijn DVD brandt dan kontoleer ik dat nog eens EXTRA , en dan ze staan ze OOK op datum maar dan als ik de DVD / CD gebrandt heb , dan staan ze op weer naam dus begint de DVD op mijn speler te spelen als ze al 15 mnd oud is en later zie je de baby voorbij komen
Nou dat krijg ik nergens op de bovenvernoemde programma,s voor elkaar ,
ja zeggen of schrijven ze , nmet weinig uitleg , hernummeren b.v een voor een in Pinnacle op hun plaats slepen .. is dat dan de enige weg , dat is nog altijd datgene waar ik mee zit en zoek , anders ..dan komt het miosschien nooit , want 1500 foto,s een voor een ...???
maar voor U fijne feestdagen en misschien tot horens in 2008
en nogmaals BEDANKT
 
Misschien is IrfanView de oplossing voor je probleem.

Irfan is een handig programma om foto´s mee te bewerken, maar heeft ook een zeer krachtige batch functie voor het rename / hernoemen van foto's af te handelen.

Voor dat je ook maar iets doet, zorg er altijd voor dat je met kopieën werkt!!

IrfanView heeft een batch verwerkings mogelijkheid.
Open Irvan en ga naar File en kies Batch conversion/Rename
Kies bij Work as voor Batch rename.
Zoek bij Zoeken in je foto's (kopieën) op.
Selecteer alle foto's met CTRL+A en klik op Add
Klik vervolgens op Sort files, Kies bij Date (Ascending) en klik op OK

Klik bij Batch rename settings op de Options knop.
Vul bij Name pattern ####-$F in, dit zorgt er voor dat er voor elke foto een volgnummer komt.
Vul bij Starting index 1 in en bij Increment ook 1.
De eerste foto krijgt een 0001-er voor de tweede een 0002- etc.
Als de naam nu BV DSN0032.JPG is kan je de -$F ook wel laten deze zorgt er alleen maar voor dat de orginele naam achter het nummer komt gescheiden door een -, bij een naam als DSN0032 is dat niet zo zinvol... Klik op OK.
Klik op Brows en zoek een map uit voor je output (zorgt er voor dat dit een andere map is dan waar je originelen (.. Hum.. Hum kopieen) staan.

Klik op Start Batch.

Als je foto's hebben nu een volg nummer en omdat deze in de naam staat zouden nu wel in de goede volgorde te branden moeten zijn.
N.b. fraai aan deze manier is ook nog dat de nieuwe kopieën de zelfde datum en tijd hebben als de originele (... umm kopieën die je gebruikt hebt).

N.b. Als je niet alles in een keer wilt of kan doen zul je voor elke verwerking de Starting index even moeten aanpassen om de nummering door te laten lopen.

Tip. Je kunt IrfanView niet alleen voor het hernoemen van afbeeldingsbestanden gebruiken, het welke met voor alle type bestanden.
 
Geachte Withaar

Bedankt
nogmaals , maar ik ga dat proberen
alleen het zal dan wel i.h.nieuwe jaar zijn ,
eerst nog werken en dan de feestdagen
Geachte Withaar ,voor U en Uw familie nog hele prettige feestdagen
en een goed en helpende handen jaar " 2008 "
wie wet tot nog eens , Cees:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan