zoek site met video codecs want ik kan een dvd niet zien in wm 11..

Status
Niet open voor verdere reacties.

boedda

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Berichten
81
ik kan een dvd niet zien in wm 11..

heb afgelopen week xp windows opnieuw moeten installeren...
dus formateren en ben veel codecs etc kwijt geraakt.

ik kan met vlc media player de video wel zien maar met windows player 11 en de GOM player niet.
er ontbreken dan video codecs krijg ik als melding..

Wie weet een betrouwbare site waar al die dvd codecs gratis te downloaden zijn ?

Dit probleem is inmiddels opgelost.
 
Laatst bewerkt:
precies hetzelfde probleem...

Ajb iemand help ons!:thumb:
 
het probleem is NIET de codecs, want ik heb k lite.
en codec pack

De firefox plug in laat zich niet goed installeren,
de moderators van mozilla forum weten het ook niet...
daar is al een hele discussie over..

dus ik geef het op....
en gebruik explorer 7 die alles aan kan...
dat is de ellende met firefox die kan sommige video wmv niet aan.

heb het 20 keer opnieuw geinstalleerd, en geef het nu op.
 
Hey Boedda,

Je geeft we goed af op FF, maar leg eens uit hoe jij films, bijv die DVD waar het topic mee begint, kijkt in IE7? Want dat lukt mij weer niet en daarom heb ik nog nooit een browser gebruikt voor het kijken van DVD's.
Codecs en browser-plugins, wat is daar de link tussen? De een is voor het lezen van gegevens en ze opnieuw coderen en de ander voor het afwerken (doorsturen naar het juist progje) van bepaalde protocollen.
Verbeter me als ik het mis heb maar als je een DVD hebt dan heb je dus niks meer aan je browser-plugin. Ik denk dat je het heel ergens anders over hebt.

Pure nieuwsgierigheid,

Fantjedus

PS. Ik ben niet verliefd op FF & misschien kun je een van je complete codec-packs uninstalleren. Want het kan zomaar wezen dat ze nu ruzie maken over wie het mag afspelen.

PS2. Je kunt de DVD ook nog zelf converteren naar een formaat wat WMP11 wel kan weergeven.
 
Laatst bewerkt:
het probleem in het topic is opgelost bij mij,
het volgende probleem niet en hoort eigenlijk in een nieuw onderwerp....sorrie !!

Ik, maar ook vele anderen hebben problemen met de installatie van de firefox plug in,
je kan op internet lezen dat er ergens een fout zit,

ik geef niet af op ff maar omdat ik vele videos opneem met streaming capture bv heb ik behoorlijk veel ervaring met iex en ff

alle bijv nieuwssites maken gebruik van die windows media player,
dus leg mij es uit hoe jij die streaming video ziet met firefox?
dan heb je die plug in nodig, die had ik ook, maar heb windows xp opnieuw ge-installeerd 2 weken geleden.
heb nog nooit zo'n gedonder gehad met het installeren van een simpele plug-in als deze.

bij jou zal standaard wel een andere player staan maar bij mij heb ik nu wm 11 standaard
lukt het daarmee niet om een video te zien dan gom player, vlc player of media player classic.
Vervelend dat de ene player niet met asf om kan gaan en een andere , vaak de GOM player weer de codecs niet vind etc etc

Wil ik digitale programmas opnemen of mijn dvd 's bekijken , dan is er geen enkel probleem met explorer met wm11,


K heb hier 2 ervaren studenten erbij gehad en die snappen het ook niet,,
de plug in is wel ge-installeerd, staat op de c schijf,en bij programma toegang, maar laat zich niet vinden door FF

ga naar www.cultura.nl en druk daar es op het tv kanaal,
dan krijg ik met ff ....plug in installeren....dat hebben we 20 keer gedaan, helpt niet
nu ga ik in iex7 naar dat tv kanaal en meteen start ie op... en kan ik het programma opnemen

mijn conclusie : de ff plug in is niet helemaal goed
op een engelse site staat ook dat er een flaw , een design fout inzit..
dan snap ik niet dat die ff plug-in , waar meer mensen problemen mee hebben, niet verbeterd word !
 
Laatst bewerkt:
Hey boedda,

Bedankt voor je reageren. Ik dacht dat ik misschien te lomp was geweest. Maar je probleem is dus niet kijken naar een DVD maar streamen van het internet, zoals ik al dacht en ik zit momenteel op Linux en daarmee geen probleem en ga nu ff in Windows booten om te kijken voor je hoe het er daar ook al weer uitziet. (ben zo terug)
 
op het mozilla forum zitten , valt mij op , veel mensen die "aanhanger" zijn
van firefox en linux gebruiken..en alles van microsoft zo ie zo slecht vinden...

Ik vind echter wm11 helemaal niet slecht en beter dan alle andere players die ik heb..
dus wm11 standaard bij mij...ook voor mijn audio muziek verzameling.

ik wil voorlopig geen linux maar windows xp blijven gebruiken omdat de streaming opname programma's , vrees ik, er niet zijn voor linux gebruikers...

Ken jij voor Linux zulke progs als bv http://www.wmrecorder.com/index.php ?
 
Eerst even kijken of dit is wat je bedoelt hoor Boedda. Laten we een ding tegelijk aanpakken voordat we alles door elkaar hebben lopen.

Ik heb een plaatje gemaakt van hetgeen ik denk dat jij bedoeld? En hoop dat dat het is, want ik kan geen ander TV kanaal vinden met jou linkje.
En kreeg in IE de melding dat ik een ActiveX moest toestaan nadat ik dat gedaan had bleek het Quicktime te wezen.(tenminste dat stond even in het popupscherm) En speelde hij gewoon af. Zoals ook bij jou.
En in FF is het in tegenstelling tot wat de foto laat zien weldegelijk goed te bekijken, maar dus niet op te nemen idd. Want via het screencapture progje kan ik er niet eens een plaatje van nemen.(nu iig niet, zonder iets aan de instellingen te veranderen)
Dit staat inmiddels zo'n 15 minuten foutloos te draaien in IE7 & FF. Maar kan ze niet groter krijgen. (voor een DVD opname bijv.)

Ik heb er nog een aantal plaatjes bij geplaats waarop mijn addons en mijn configuratie eruit ziet m.b.t. de bestandtypen in FF. En weet niet welke programma's je allemaal op je PC hebt staan. Maar ik heb Itunes, Quicktime, WMP11.

Ik vind ook Windows niet slecht, het heeft gezorgd dat wij met zijn alle zo lekker makkelijk kunnen computeren en de Linux wereld kijkt & leert alle 'handige' zaken van Windows, nietwaar? Alleen drijft Windows een beetje over en verplicht je soms tot dingen die je misschien wel niet wilt. Maar dat terzijde. Als dat streamen de enige reden is om op Windows te blijven is deze link misschien de moeite waard, maar ik heb de software niet getest. Dus durf niks te zeggen over de kwaliteit van de opgenomen filmpjes met de Linux progjes. En volgens google kan die per progje nogal verschillen, lees tegenvallen.
 

Bijlagen

  • screenshot1.jpg
    screenshot1.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 35
  • S7000829.jpg
    S7000829.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 42
  • screenshot2.jpg
    screenshot2.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 29
  • screenshot3.jpg
    screenshot3.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan