Video overzetten naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aalbers

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Berichten
11
Hey hallo allemaal:)

Ik zit met een probleem, ik hem een Sony DVD-recorder [RDR-Hx750] en een Philips videorecorder en nou zou ik graag mijn videobanden willen overzetten op een DVD, alleen heb ik geen idee hoe dit moet:confused:

Is er iemand die mij dat ik (gemakkelijke) taal kan uitleggen?
Alvast Bedankt!

Groetjes, Marlijn
 
Als het goed is staat in de bebruiksaanwijzing hoe je het ene apparaat op het andere moet aansluiten om te kopiëren . Wel is een nadeel dat veel gemaakte dvd's niet op andere dvd spelers zijn af te spelen .
Het kan ook via de computer , je hebt een kastje of een kaart nodig om het videosignaal om te zetten en op de harde schijf op te slaan .
Ik gebruikte hiervoor het kastje van dazzle , waarna ik het een en ander nog aanpaste ( videobewerken ) met de software van pinnacle ( studio )
 
Oké! Dankjewel.
Ik zal de gebruiksaanwijzing nog eens goed doorlezen.
 
De RDR-Hx750 heeft meen ik twee scart aansluitingen, een ingang en uitgang.
Sluit de video player met een scart kabel aan op de ingang van de RDR
Kies het AV (op de RDR) kanaal en start de band, je zou nu beeld moeten hebben en als je op de opname knop drukt zou het beeld op de RDR opgenomen moeten worden. Het handigste is natuurlijk e.a eerst op de HD op te nemen en dan pas te branden dan kan je ook nog stukken weg laten en hoef je als het fout gaat niet direct een DVD weg te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Aah oké! Bedankt:D
Dat ga ik morgen eens proberen! Want die kabel die hebben wij wel en inderdaad wel een goed idee om het eerst op de HD op te nemen!
Dankjewel!
 
Ik ben niet helemaal zeker of het wel een scart in en een scart uit is of twee keer uit.
Er zit in ieder geval wel een S-video in op (gele tulp). Samen met de witte en rode voor het geluid zou je zou ook van de video een opname op de RDR moeten kunnen maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan