media player laat geen film op 2e monitor zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitlord

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
12
ik heb windows media player, vista x64.

als ik twee monitors aansluit heb ik netjes een primare en een extended buroblad.

maar het zou zo moeten zijn als media player een film start, dat het de tweede monitor moet detecteren, en daar full screen de film moet afspelen, dat gebeurd dus niet.

alles blijft op mijn primare beeldscherm, als ik sleep gaat het wel, maar dat is niet de bedoeling.

videokaart is 8400 gs met 1x dvi en 1x vga.

als ik kloon zie ik ook op beide monitors hetzelfde, dus de link is wel goed.

wie kan mij helpen.........
 
Ik kan het zelf nu even niet uitproberen, maar probeer dit eens.

In XP, verklein media player, sleep hem naar de tweede monitor en vergroot daar het beeld door er met de muis aan te trekken (gebruik niet de optie maximaliseren, dan werkt het niet).
Druk op de linker CTRL toets en sluit media player met het rode kruisje.

Als het goed gaat zou media player nu wel moeten open op de tweede monitor.

Bij Vista kan je wel de optie maximaliseren gebruiken, voor de rest het zelfde.
 
Tja, maar je zult e.a. toch één keer in moeten stellen.
Start de media player eens, ga naar Taken en dan naar links de optie Instellingen. Kies de Optie Algemeen.
Nu heb ik zelf op dit moment geen tweede monitor aan de PC hangen, maar ik vermoed dat de optie die je zoekt terug te vinden zou moeten zijn onder Opstarten en Venstergedrag.
 
ik heb gedaan wat je zei,
maar dit is hetzelfde als naar je 2e buroblad slepen, en dat werkt niet.

welke moet ik hebben, de mijne is engels.

zo ziet mijn media player eruit.

42068564im2.jpg
85035735cw5.jpg


95118105uj8.jpg
59505940mn1.jpg


56893764bv6.jpg
83833525oh4.jpg


24115637vr5.jpg
82528128je8.jpg


97423987lr7.jpg
10rx4.jpg


11kg1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn fout, ik dacht dat je het had over Windows Media Center, maar je vraag gaat over Windows media player...

Ik mis op dit moment een VGA kabel om het zelf even uit te proberen.
Kan je op dit moment dus niet verder helpen.
 
Wat zaken even uit geprobeerd.

En nu weet ik ook weer waarom ik snel een ander programma dan WMP ben gaan gebruiken.
Wat in je link staat klopt, stop maar eens een DVD in de drive en WMP toont deze automatisch op het tweede scherm. Alleen dat werkt dus niet met bv een Avi file die je op je HD hebt staan, en voor zo ver ik kan na gaan is dat ook nergens in te stellen.

Je kunt het venster verslepen en dan met ATL+Enter naar Volledig scherm gaan, echter zodra je de muis beweegt (ook op de eerste monitor) krijg je een werk balk te zien....

Maar er is een ander (gratis) programma wat doet wat je zoekt.
De nieuwste versie van VLC.
De player met bediening hou je op je primaire scherm, kan je ook verkleinen en zo, maar de film krijg je fullscreen op de tweede monitor zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
En wordt ook niet verstoord door andere werkzaamheden op de eerste monitor.
 
ik moet je toch teleur stellen, als ik een dvd in mijn speler doe wordt het gewoon op de primare beeldscherm getoond.

let wel.... ik gebruik vista ultimate 64 bits.
 
Beste bitlord,

Je stelt mij niet teleur, bij mij werkt het wel, maar bij jou schijnbaar niet en verder ik gebruik als het even kan WMP toch niet.

Gebruik gewoon lekker VLC zou ik zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan