Website op XP of ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajcamper

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
11
Ik heb met Frontpage 2003 (op mijn laptop met XP) een website gemaakt.
Na het uploaden ziet het er goed uit op mijn laptop (breedbeeld).
Alleen op mijn andere oude PC (ME) verschijnt maar de helft van de website.

Ik heb geen idee hoe dit kan, wie kan mij hiermee helpen.

Website http://www.ajcamperverhuur.nl

Alvast bedankt.

Jorn
 
Ik heb wat verder gekeken. In mijn website werk ik met (veel) autovormen, en deze incl hyperlinks, achtergrond en foto's zijn niet zichtbaar bij mijn oude PC (windows ME).

Is dit te verhelpen?

Jorn
 
Je website ziet er niet uit in Firefox
Je hebt alles opgeslagen als jpg bestand en vervolgens dusdanig gecomprimeerd dat het niet leesbaar meer is.
Ook je menu is alleen een jpg bestand zonder werkende links erachter.

image011.gif



Ik zou eerst de website toonbaar en werkend maken in ALLE browsers maken en je dan vervolgens druk gaan maken of het wel of niet werkt in ME
 
Laatst bewerkt:
Ik ben maar een simpele web bouwer, mijn website heb ik bekeken vanaf minstens 6 verschillende PC's zag er allemaal goed uit, behalve op de PC met ME.
Hoe moet ik te werk gaan?
Ik heb nog nooit gehoord van Firefox.

Mijn website heb ik opgebouwd met autovormen, hierin heb ik een achtergrond, foto en hyperlinks geplaatst.

Hopelijk kan je mij een beetje opweg helpen.

Jorn
 
Dan heb je op de verkeerde pc's gekeken, hier ziet het er op niet één pc goed uit. Behalve dat in Firefox het er niet uitziet en niet werkt (ongeveer 15% van de mensheid gebruikt een andere browser dan IE, daarvan is er één dus Firefox)
Als ik de site met IE ga bekijken op een 'normaal'19 inch scherm klopt de indeling ook niet meer (80% van de bezoekers gebruikt nog een standaard maat monitor en dan ook nog eens kleiner dan 19 inch)

Je gaat op deze manier een heleboel potentiele klanten wegjagen.

attachment.php


Gebruikt dus een kleinere resolutie om de site te maken en maak GEEN gebruik van opties die alleen in IE 7 worden ondersteund.

[edit] Kijk eens voor de grap hoe jouw website in andere browsers getoond wordt bij http://browsershots.org/ [edit]
 

Bijlagen

  • camper1.png
    camper1.png
    83,3 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Ja, ziet er idd niet goed uit. Wel vreemd, ik heb gewoon de opties van FP gebruikt maar blijkbaar is dit niet voldoende.

Als ik het goed begrijp zal ik een compleet nieuwe site moeten maken, maar hoe weet je nu wat wel en wat niet ondersteund wordt?

Op welke resolutie maak jij je site, en kan ik niet beter een andere programma gebruiken bv Dreamweaver?

Jorn
 
Het merendeel van de mensen heeft een beeldschermresolutie van 1024×768. dat is dan eigenlijk ook wat je zal moeten aanhouden als maximum (800×600 kan ook nog, maar dat aantal wordt rap minder)
Je kan ook een site maken waarbij de inhoud zich aanpast aan de resolutie (relatief maken, dus geen pixels opgeven maar procenten), het risico daarvan is dat sommige teksten en plaatsing van plaatjes erg slordig kan worden.
Ik maak voor mensen altijd een opzet in Frontpage, zodat ze snel kunnen zien hoe het er ongeveer uit komt te zien, daarna ga ik HTML code in kladblok verder bewerken. Helaas is het namelijk zo dat Frontpage nogal wat programmeer foutjes maakt, die door IE verdoezelt worden maar door andere browser genadeloos worden afgestraft.

Toch gebruik ik ter controle ook verschillende browsers om het uiteindelijke resultaat te kunnen beoordelen, ergens een 'tag' vergeten is zo gebeurd.
 
Tja, Frontpage, en dan je site uit plaatjes laten bestaan is niet de ideale weg.

Frontpage maakt ook te veel "stomme" eigen code aan.

Voorbeeldje voor je gemaakt.
Bekijk de filewaarde eens, dus de kb van de file.

Nu kun je met het voorbeeld verder om andere pagina's erbij te maken.
Of je past het geheel aan met je eigen ontwerp,
als banner en menuplaatjes (en hovers).
De basis kun je zo houden.

:cool:
 

Bijlagen

  • index.zip
    23,9 KB · Weergaven: 20
Hoi, ik zou niet meteen een hele nieuwe site bouwen, maar eerst even de eerste pagina en dan kijken of alles klopt en daarna de rest van de pagina's.
Met frontpage kun je heel makkelijk en snel een goede website bouwen, eventuele "slordige codes" zijn doorgaans niet nadelig voor de werking van je site en hoeft nou niet meteen echt dramatisch te zijn en wordt vaak alleen gezien door mensen die er a. verstand van hebben en b. in je broncode gaan kijken.
Als je een tabel maakt van 800 p. breed en die verdeeld in cellen en daar dan alles in plaatst dan kan (bijna) iedereen het goed zien. In die tabel zet je dan je plaatjes en tekst. Het is handig om de gewone tekst te typen en niet als een plaatje te plaatsen. Je kunt dan beter een plaatje als achtergrond gebruiken of de cel een achtergrondkleur geven.
In de cellen van je basis-tabel kun je weer een tabel plaatsen onderverdeeld in cellen enz.enz.
Begin beter met een simpele site die er "strak'' uitziet en klopt, dan een ingewikkelde site die niet werkt. Mooie foto's en een goede kleurstelling doen vaak ook al een hoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan