Wachtwoord gevraagt netwerk xp >vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Start - Configuratiescherm - Netwerkcentrum

Dan onderaan die pagina onder delen en verkennen het linkje over met wachtwoord beveiligen

Dit alles in Vista
 
Idd bedankt..:thumb:
ben denk ik aan een brilletje toe :shocked::shocked: hahaha
 
Hmm ben er nog niet helemaal..
Ik heb op mijn vista dit nu ingesteld en nu klik ik op mijn xp op de vista laptop dan zie ik de c en d schijf die ik gedeeld heb maar als ik hierop klik om te openen krijg ik melding u bent niet gemachtigd.
 
Zo heb ik alles staan.
Mischien pc's even opnieuw starten.
 
De public map kan ik in en zie alles maar in C en D kom ik niet in..
zou dit komen dat ik de hele schijf deel en moet ik het beperken tot een xtal mappen??
 
Voor zover ik weet moet je in Vista inderdaad de mappen delen en niet de schijf maar... dat is mijn ervaring na heel veel zoeken en proberen...
 
Denk idd dat het zo is alleen mappen en niet mijn hele schijf :(
vroeger.......................rechter muis en share...
friemel nog ff maar zover bedankt.
of iemand moet nog ideeen hebben,.
 
Succes!

Wanneer iemand weet hoe de hele schijf te delen onder Vista, dan hoor ik dat ook graag!
 
Ik heb hier toch meerdere schijven gedeeld staan in Vista.
attachment.php

Gewoon gedeeld zoals ik op Xp de schijven laat delen.
 

Bijlagen

  • delen.jpg
    delen.jpg
    48,8 KB · Weergaven: 89
@Crash:

Zou heel graag welen weten hoe je dat gelukt is.
Ik heb al van alles geprobeerd om mijn externe harddisk (Maxtor 250gb NTFS) te delen maar is nog niet gelukt...
 
Ik weet niet hoe dit met externe schijven gaat. Het screenshot dat ik laat zien is een 120GB SATA schijf, deze is volledig gedeelt. Ik heb hierop m'n data vanaf m'n servertje(XP Pro) naar toe verplaatst. Er wordt aangegeven dat de "Map K" gedeelt is, maar dit is gewoon de hele schijf.
 
Ik krijg het niet voor elkaar aaaahhhh kan dat niet hebben he..
op mijn vista krijg ik alles van xp en in xp alleen dat public mapje van vista .....ik wil mijn hele schijf delen maar neee...

@crash ik zie dat jij het met wachtwoord hebt zou het daaraan liggen dan??
 
Laatst bewerkt:
Ben er gelijk ook weer mee begonnen:evil:

De harde schijf staat gedeeld, instellingen in Netwerkcentrum goed maar toch is de harddisk vanaf een andere PC niet te benaderen.

Maar... WEL een gedeelde map op DIE schijf????
 
Nee hoor ik heb geen wachtwoord beveiliging erop zitten. Er staat ook onder dat iedereen zonder gebruikersaccount en wachtwoord toegang hebben.

@mrmusic,
ook de machtigingen nagelopen?
 
Ja, iedereen heeft alle machtigingen.

Wanneer ik vanuit verkenner op een XP PC naar mijn PC ga waaraan de harddisk gekoppeld is, zie ik de schijf wel. Maar benaderen kan ik hem niet.
Krijg melding over machtigingen maar...
ik kan WEL de gedeelde mappen op die schijf benaderen zonder probleem?????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan