Video Codecs e.d. vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
1.Als ik een DVD omzet naar DivX 4000kbps met gelijke resolutie is het beeld nog altijd zichtbaar minder, hoe kan dit?
2.Hoe zit dat precies met bitrate en resolutie? Bijde moet zeker hoger zijn voor een betere beeldkwaliteit?
3.Waarom hebben somige films een grijskleurige achtergrond? Zwart is niet zwart maar grijs.
Dit is ook weleens zo bij DVDs die gewoon in de winkel zijn gekocht. Boorbeeld: Harry Potter.
Het beeld van de laatste Harry Potter (gewoon gekocht) vond ik trouwens niet zo mooi op onze HD Ready LCD TV.
4.Hoe zit dat met de codecs, ik zie zelf eigenlijk geen verschil (alleen MP4 die is echt minder)
Maar begreep dat WMV en Xvid de beste zijn, en op de 2de plek DivX.
5.Bied Divx nou een hogere beeldkwaliteit met een lagere bitrate dan Vob, of andersom?
6.Wat is ongeveer de resolutie en bitrate (in DivX) van VHS.
7.Volgens Nero is een VCD net zo goed als VHS, maar na mijn idee is het beeld van VHS toch echt beter. SVCD zou ik wel met VHS kunnen vergelijken.
8.Als je 3 films hebt van 1,5 Uur in DivX formaat met een resolutie ongeveer gelijk aan DVD en met een hoge beeldkwaliteit dan kan ik die zeker beter op DVD9 zetten dan DVD5?
Bij DVD5 Verlaagt Nero de resolutie naar ongeveer 320X240.
9.Als je een 2inch scherm hebt van 320X240 pixels, hoe is de kwaliteit dan? DVD of HD?
10.Is het beeld bij DVDs bij een HD Ready of Full HD wel echt beter, het scherm word tenslotte ook weer groter. En is het niet zo dat het beeld beter moet zijn voor dezelfde beeldkwaliteit?
11.Waarom kunnen MP3-Players meestal geen Avi DivX afspelen? maar moet je ze eerst omzetten naar MP4.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan