laptop met windows 98 gaat niet via casema op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudbreda

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
16
goedenmiddag.
ik zit met een probleem, en hoop hier de oplossing te vinden
ik heb een compaq presario 1400 laptop hier staan , en die krijg ik niet verbonden met internet.

ik heb internet via de kabel, en aan de achterzijde kan ik de kabel erin klikken. (net zoals bij mij laptop van packard bell met windows xp) maar zoals bij deze laptop maakt de compaq niet automatisch verbinding. er word me gevraag naar een gebr.naam en paswoord..op zich geen probleem maar er staat ''inbelverbinding via telefoon en modem''

ik heb dus internet via de kabel. hoe krijg ik het dan voor elkaar om de windows 98 laptop toch online te krijgen??

met vriendelijke groet
ruud
 
internet op laptop met win 98

Hallo Ruud.

Als het goed is heb je bij je abonnement een cd gehad van casema met de instalatie voor internet.
Die moet je even draaien op je laptop en de instellingen maken.
Dus hetzelfde als je bij je gewone pc hebt gedaan en dan zal het wel werken.

Groeten Cees.
 
Hallo Ruud.

Als het goed is heb je bij je abonnement een cd gehad van casema met de instalatie voor internet.
Die moet je even draaien op je laptop en de instellingen maken.
Dus hetzelfde als je bij je gewone pc hebt gedaan en dan zal het wel werken.

Groeten Cees.

hoi kees!
bedankt voor je reactie!

ik heb het idd met de opstartcd van casema geprobeerd,maar stuit op een probleem bij het testen van de modem ( de fout geeft aan dat de netwerkkaart niet geinstalleerd of niet geactiveerd staat)

dit heb ik bij apparaatbeheer nagekeken,maar zover de hulp van casema gaat , lukt het nog steeds niet, je hebt me iig wel een eind op weg geholpen, ik denk dat het misschien beter is omdat het nog steeds niet lukt , om de laptop helemaal te cleanen, en gewoon een windows 98, of me of misschien xp opnieuw erop te installeren...

wat zou jou advies zijn? of denk je dat het nog wel valt op te lossen

mvgr

ruud
 
internet op laptop win 98

Hallo Ruud.

Je zegt dat de netwerkkaart niet goed is geinstalleerd.
Moet je even kijken in apparaatbeheer of er een geel uitroep teken staat bij je netwerkkaart.
Zoja dan even de installatie ongdaan maken en dan de pc opnieuw opstarten, dan vind hij de netwerkkaart weer en dan even de drivers opnieuw installeren.
Ik weet niet wat voor laptop je hebt maar als het een wat oudere is zou ik gewoon win 98 erop zetten want xp draait dan niet zo goed.
Maar het moet toch op te lossen zijn.
Gewoon blijven proberen.

Groeten Cees.
 
hoi Cees,

alweer bedankt voor je reactie..
ik heb inderdaad bij apparaatbeheer gekeken,maar er stond geen uitroepteken, ook geen vraagteken, wat volgens mij betekend dat hij (goed) geinstalleerd is..

ik ga denk ik gewoon windows 98 erop doen inderdaad,het is al een wat oudere laptop ook , maar wil hem alleen uitsluiten gebruiken voor internet

met vriendelijke groet,

ruud
 
Hoe heet je netwerkkaart? kijk anders eens bij netwerkomgeving of alles in orde is, wat je ook kunt doen is ....start ,uitvoeren.. winipcfg en daar ff opnieuw een ipadres zien te verkrijgen.
 
laptop met win 98 niet op internet.

Hallo Ruud.

Ja is het beste hoor gewoon win 98 erop zetten.
Maar moet toch aan de praat te krijgen zijn he.
Ik zie aan je nicknaam dat je in Breda woont nou als het niet lukt wil ik wel een keer langs komen hoor ik woon in Zevenbergen.
Maar goed nog maar even proberen en anders hoor ik het wel.

Groeten Cees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan