Signaalsterkte van zeer laag naar uitstekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconry

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Berichten
118
Dit is geen vraag maar eerder een oplossing van mijn probleem, dat ik graag met anderen wil delen.
Ik heb 2 computers (1xVista en 1+XP) staan, die ik graag wilde laten delen in mijn (@home) internetaansluiting. ik heb hiervoor de Wireless Router Linksys WRT150N aangeschaft en deze via een vaste verbinding aangesloten op mijn Vista-computer en geheel geïnstalleerd volgens het "boekje" aan de hand van de bijgeleverde CD.

Na de aansluiting "zag" mijn XP-computer het nieuwe netwerk wél, maar ik kon maar geen verbinding krijgen.
Uiteindelijk (na een dag vol troubles) heb ik de WLanbeveiliging van de router gewijzigd van WPA2_Personal (sterk aanbevolen door Linksys) gewijzigd in WPA-Personal (met AES-codering) en toen kreeg ik - god-zij-dank - wél verbinding.
Máár.... de signaalsterkte was "zeer laag", terwijl de router slechts 2 meter van de XP-computer staat verwijderd!
Dus maar weer gaan pionieren in de router-instellingen....
De basisinstelling RADIOBAND staat standaard op AUTO en ik heb deze toen maar (louter willekeurig...) op STANDAARD - 20 MHz-kanaal gezet en ja hoor: signaalsterkte UITSTEKEND...

Alhoewel ik nu een tevreden computeraar ben, moet me toch van 't hart dat het op z'n zachtst gezegd toch wel bijzonder ingewikkeld is om een dergelijk netwerkje goed draaiende te krijgen en dat ik uitsluitend door te werken via de "trial and error"-methode tot een goed resultaat kan komen.

Ik hoop dat ik met "mijn" verhaal menigeen heb aangespoord om wat te experimenteren met instellingen; leg hierbij wel steeds vast wat je hebt gedaan, zodat je ongewenste instellingen weer ongedaan kunt maken.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan