Kan gebrande DVD niet afspelen op DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibbeling

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Berichten
25
Ik heb een vraag:

Ik heb de film "I am legend" gedownload, hij doet het helemaal goed, ik heb er ondertiteling ondergezet en dat was ook allemaal in orde. Toen heb ik hem gebrand (Astroburn). Alleen toen ik de DVD in de DVD-speler stopte, gaf hij aan dat er geen disc in zat. Ik heb de DVD ook in de computer uitgeprobeerd en daar deed hij het wel helemaal goed.
Wat is de reden dat ik mijn DVD niet kan afspelen op mijn DVD-speler en wat kan ik hieraan doen?

Bedankt
 
Astroburn ken ik niet?
Wat voor bestanden waren het? Video TS of een ISO?
DVD wel afgesloten?

Of als data gebrand?
 
bij somige dvd spelers zo als sony kunnen problemen geven met caracters,
deze moeten in hoofdletters staan dus de de dvd label in hooftletters zonder spatie,
 
een +R of -R dvd wil ook nog wel eens verschil maken voor sommige dvd players......
 
Ik heb DVD-R en DVD+R allebei al geprobeerd en bij het branden is de DVD ook gewoon afgesloten. Ik denk dat ik het probleem al weet, het is namelijk een Avi bestand, en die moet ik denk ik omzetten naar VOB. Alleen kan ik nu geen goede converter vinden, tenminste, niet eentje die geen geld kost.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand omgezet naar VOB (met een free trial versie van WinAVI gewoon om te kijken of hij het deed) en toen kreeg ik een map, genaamd DVD, met daarin twee mappen: audio_TS en video_TS. In de map audio_TS stond niks, en in de map video_TS stonden 2 IFO-bestanden, 2 BUE-bestanden, en twee VOB-bestanden (videofragmenten). De videofragmenten spelen allebei hetzelfde af (alleen de een heeft veel meer bytes als de andere). Ik heb de map DVD in zijn geheel gebrand. Maar weer speelde hij niet af in de DVD-speler, zelfs niet in de computer. Toen heb ik geprobeerd om alleen het VOB-bestand te branden, hierbij was het hetzelfde verhaal.
Ter controle heb ik een echte DVD in de computer gestopt, om te kijken hoe dat eruitzag. Hierbij zag het er hetzelfde uit als bij mijn DVD (twee mappen: audio_TS en video_TS, met in de map video IFO-, BUE- en VOB-bestanden). Het enige verschil is dat de echte DVD gewoon werkt in de DVD speler, en de mijne niet.
Kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt hem dus als data gebrand en dat werkt niet.
Ik ken het progje astroburn ook niet, maar zit er een optie in zoals: video-dvd ?

Heb je toevallig nero? start die dan op selecteer video-dvd maken. Zet daar je bestanden uit je video_ts map in. En als het goed is werkt het dan.
 
Als data dus...dat vroeg ik gelijk al en ik was er al bang voor...
 
Oke bedankt, ik heb Nero StartSmart al op mijn computer staan alleen hij geeft elke keer aan dat er geen disc in het station zit (na een half uur coderen) terwijl er gewoon eentje in zit, en hij moet DVD+R en DVD-R allebei kunnen lezen. Ik denk dat ik Nero Express maar ga downloaden en het daar even mee proberen.
 
Via Startsmart moet ie het gewoon doen hoor. En als je die ifo,bue,vob bestanden gaat branden hoeft ie ook niks meer te coderen.

Als nero je dvd-schijf niet ziet heb je kans dat ie op de verkeerde brander staat. Open Nero burning-rom en kijk bij recorder of hij op de goede staat.
 
Heb ik allemaal al gedaan, voor het branden geeft hij ook gewoon aan dat er een DVD in zit, maar als hij eenmaal een half uur heeft gecodeerd, zegt hij dat er niks in zit. Ik snap er zelf ook echt helemaal niks van.
Weet iemand mischien een ander goed programma waarmee ik DVD's kan branden?
 
Welke bestanden probeer je te branden dan?
Als je de bestanden die je met winavi hebt gemaakt gebruikt dan hoeft nero niks te coderen.
Doet ie dat wel dan selcteer je iets verkeerd.

Open Burning Rom>selecteer dvd>selecteer dvd-video>klik op nieuw>dan krijg je een browser waar je rechts de bestanden opzoekt die je naar het linker schermpje sleept.

Daarna op branden klikken en hij zou gelijk moeten gaan branden.

Doet hij dat niet maak dan eens een screenshot van de error die nero geeft en plaats die hier.
 
Ja het is me gelukt! Nu moet ik dus alleen nog een manier vinden om het Avi bestand volledig om te zetten naar VOB. Bedankt Petje11!
 
Het is me allemaal al gelukt. Ik heb WinAVI 7.1 gekocht.
Ik heb dus met WinAVI het AVI bestand omgezet naar een DVD bestand, daarna heb ik hem gebrand met Nero, en nu doet hij het op mijn DVD-speler:D.
Bedankt voor jullie hulp jongens:thumb:, van mij mag deze topic gesloten worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi, maar haal die link even weg uit je bericht(dat mag hier niet) en je mag zelf even op de link "vraag opgelost" klikken.( even naar beneden scrollen)

Veel plezier met je film verder.
 
En dan mag je even heel snel de link uit je bericht weghalen want dat is niet toegestaan.
Voortaan ook niet meer doen!!
 
Ik heb de link verwijderd en ach, omdat de TS het zo lief vraagt sluit ik z'n topic ook maar even ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan