Moviemaker: geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijntje101

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
5
hoi hoi,

Ik heb al veel op deze forums gelezen en geleerd maar ik zit toch nog met een probleem.
Ik wil bestanden bewerken op moviemaker, ik heb de nodige codec geinstalleerd en zo dus daar zit het probleem niet, ik kan mijn bestanden wel vanaf mijn collecties bekijken maar van zodra ik de bestanden op mijn tijdlijn zet heb ik geen beeld meer en kan ik dus niets meer doen. Zou mij iemand hiermee kunnen helpen?

Groetjes
 
Oplossing MovieMaker gezocht!

hoi hoi,

Ik heb al veel op deze forums gelezen en geleerd maar ik zit toch nog met een probleem.
Ik wil bestanden bewerken op moviemaker, ik heb de nodige codec geinstalleerd en zo dus daar zit het probleem niet, ik kan mijn bestanden wel vanaf mijn collecties bekijken maar van zodra ik de bestanden op mijn tijdlijn zet heb ik geen beeld meer en kan ik dus niets meer doen. Zou mij iemand hiermee kunnen helpen?

Groetjes


Je hebt dit zo mooi verwoord, dat ik mij mij hierbij aansluit.
Ik zit met het zelfde probleem en hoewel ik diepgaand heb gezocht kan ik niets vinden, dat tot een oplossing zou kunnen leiden.

Het betreft avi bestanden die op cd-rw in mijn videospeler goed afspelen.
Zet ik zo'n filmpje op de tijdlijn en kies afspelen dan is er geen beeld maar wel geluid.
Ook ik heb aanvullend het KLiteCodec paklket geïnstalleerd maar dat hielp niet.
Of ik nog een andere codec mis?

Ik zag ergens hier op het forum een het volgende antwoord:

"Het is zo simpel, dat ik het moeilijk vind om het uit te leggen,

Geacht medeforum lid, kun je het wellicht uittekenen dan?:d:d
 

De site van Microsoft kende ik, maar daar werd ik niet wijzer van.
Bill gaat er van uit, dat er nooit problemen met zijn kindjes zijn, dus daar vind je
haast niets over.

Met de handleiding onder de 2e link ga ik aan de gang en de afloop laat ik wel weten.

In ieder geval hartelijk dank voor jouw info:thumb:

Omdat Nijntje101 niets hoorde zag ik het eigenlijk somber in
 
De tweede link is intersant maar helaas helpt dit mij niet echt verder. Ik heb de bestanden van iemand gekregen en kan ze dus niet zelf opnieuw op de pc zetten. Wel heb ik een programma gedownload, Vegas Movie Studio 8.0, waarmee ik de beelden wel kan bewerken, maar het is een trial versie en helpt mij dus ook maar 30 dagen vooruit. Is er mss toch een codec die ik gemist heb want ik heb namelijk ook het K Lite pack geinstalleerd.
 
oke mooi, Camtasia is ook een programma.
Bij tips en handleidingen staat daar ook een handleiding over.
 
ja, maar je kan hem cracken en dan heb je hem voor altijd.
Volgens mij is daar ook een trial van.
 
Maja da kan ik dus wel niet he! ma ik zal hem es testen, toch bedankt voor de tip! Ik hoop toch nog steeds dat iemand mij kan verder helpen!
 
Ik heb net een, met MovieMaker, "gemaakte" video via mijn dvd speler op de tv bekeken.
Een zestal video's samengevoegd, geknipt en gescheiden door overgangen.

Een van de problemen waardoor het niet ging was dat de door de freeware versie van Prism Converter de avi files omgezet van flc niet in MovieMaker werden geladen!
Gedaan met FreeFLCConverter verliep het als een speer.
En de bestanden zijn zelfs kleiner.

Wel erg omslachtig,
MovieMaker vermeldt voor een filmpje van 15' een avi file van 3247 mB????
Het wmv bestand is maar 41 mB, maar dat speelt mijn dvd-speler niet af.
Wmv omgezet naar Avi met WinAvi komt op 207 mB
Met Burnaware op een cd-rw gezet.
Zonder toeters en bellen zoals NeroStarSmart maar perfect werken.

Want Nero 7 Essential gekregen bij mijn dvdbrander gaf de melding dat ik
dit niet kon branden (video cd) en dat ik de full version moest kopen!!!

Overigens is de Media software net een Russiche roulette wat de werking betreft.
Daar kan ik wel een boom over op zetten.

Derhalve mijn advies aan Nijntje zet die bestanden eens om naar een ander formaat en weer terug naar AVI en kijk dan wat MovieMaker doet.
 
Dank je wel voor de tip! Ik zal het zeker eens proberen!! Ik zal wel laten weten hoe ik het vanaf heb gebracht!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan