Opname Windows Media Center bijknippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Sinds gister heb ik een TV-tuner (Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick). Ik gebruik hem vanuit
Windows Media Center (Vista Home Premium).

Allereerst: geweldig. Ik had niet verwacht dat ik TV-opnames rechtstreeks kon importeren
in Video Maker of zelfs DVD Maker, en het zo kan bewerken en op een professioneel
ogende manier kan afwerken.

Slechts één dingetje mis ik: een simpel tooltje in Media Center op je opnames bij te
knippen. Je start een opname immers altijd wat eerder, nietwaar? Ook reclames wegknippen
zou mooi zijn.

Weet iemand hier een simpel programmaatje voor? Ik weet dat je het ook met Movie
Maker voor elkaar krijgt, maar dan moet je het geheel daarna weer als video publiceren.
't Zou mooi zijn als je gewoon letterlijk je "Tv-programma opgenomen met Microsoft-technologie
(.dvr-ms)-bestand" kan bijknippen. Of vergis ik me, kan dit wel in Media Center?
 
Zoek eens op VirtualDub of één van de vele afgeleiden (virtualdubmod, nandub, etc)
 
Iemand nog ideeën?
Het kan toch niet zo zijn dat iedereen met grof materiaal brand? :confused:
 
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik ze alleen bekijk en dan weer weggooi, lol. Ik zal me de komende dagen er eens wat verder in verdiepen. Heb hier een acer mediacenter staan, en ik wil daar eigenlijk een 500 Gb schijf in plaatsen.
 
OK, bedankt alvast. Het verbaast me eigenlijk dat er geen tooltje gewoon in MC zit...
Zoals ik al zei, iedereen wil toch even het begin en het eind van een opname inknippen?
 
Van een ander forum (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,60.0.html):
Ik ben vandaag aan de slag gegaan wat interessante opnames te ontdoen van reclame blokken en de bekende extra tijd vooraf en achteraf. Hiervoor heb ik het programmatje DVREdit gebruikt dat freeware is en te download is via http://www.thegreenbutton.com/file.aspx?softwareId=12 van thegreenbutton.com dus. Op zich werkt het wat spartaans maar het doet wat het moet doen.

Ik weet niet of er iemand betere suggesties heeft voor te gebruiken software ( laat horen ! ) maar voor degenen die files willen inkorten is dit dus alvast bij deze een suggestie.

Nu op zoek naar een handige tool die het eea kan omzetten naar DIVX oid. Mooiste zou zijn als dat allemaal automatisch kon.

Groeten
Harry

Helaas is de link dod. Ik ga even Google'n naar DVREdit. Weet iemand het te vinden?
 
Ik heb me aangemeld bij thegreenbutton.com, en daar heb ik het kunnen downloaden.
Daardoor heb ik DVREdit kunnen downloaden. Werkt perfect! Simpel tooltje dat zonder
installatie werkt. Mocht iemand interesse hebben, ik heb het op m'n server gegooid.

[Download hier]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan