Steeds 1 PC werkt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
358
Ik heb tegenwoordig internet via UPC en daarbij zat tevens een standaard internet/telefoon modem.

Omdat ik een desktop en laptop (draadloos) wil delen heb ik achter de modem een switch staan welke verbonden is met mijn desktop en draadloos verzendpunt.

Probleem is dat steeds slechts 1 pc tegelijk werkt. Als ik de andere PC wil gebruiken moet ik alles (inclusief modem) opnieuw opstarten. De PC die ik het eerste opstart heeft werkend internet.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen?

Dank!!
Johan
 
Om meedere pc's op 1 internet-aansluiting te gebruiken heb je een router nodig en geen switch
 
Het Chello modem fungeert als bridge, waardoor alle informatie naar de PC wordt gestuurd die je als eerste aanzet (of iig als eerste is opgestart).
Door de router denkt het modem dat dit de PC is. De router gebruikt dan NAT om de pakketjes bij de juiste PC te laten komen.
 
Om meedere pc's op 1 internet-aansluiting te gebruiken heb je een router nodig en geen switch

dat is niet helemaal juist
mijn switch werkt nu met 4 pcs te gelijk elk krijgt ook zijn ip van dhcp
leg er net aan welke switch je heb denk ik ik heb er een van asus.
 
dat is niet helemaal juist
mijn switch werkt nu met 4 pcs te gelijk elk krijgt ook zijn ip van dhcp
leg er net aan welke switch je heb denk ik ik heb er een van asus.

Nou, geloof mij, een switch deelt 100% zeker geen IP adressen uit, van welk merk dan ook.

In jouw geval twee mogelijkheden:

Of je hebt een gecombineerde modem/router voor de switch of je switch is een router!!!
 
Nou, geloof mij, een switch deelt 100% zeker geen IP adressen uit, van welk merk dan ook.

In jouw geval twee mogelijkheden:
Of je hebt een gecombineerde modem/router voor de switch of je switch is een router!!!


Sluit ik me helemaal bij aan!
 
UPC modems zijn geen routers behalve als je een DSL-verbinding hebt van UPC welke buiten het kabelgebied van UPC worden gebruikt.
Als je UPC kabel hebt, dan kan je _niet_ met alleen een switch tussen het modem en de PC's internet krijgen op meerdere PC's tegelijk.

Er zal dus gebruik gemaakt dienen te worden van een router om internet verbinding te krijgen op meerdere PC's tegelijk.
 
Dank voor jullie reacties.

Ik heb van oude versatel verbinding nog een modem/router met 4 aansluitingen liggen, kan ik deze gebruiken?
 
Dat gaat helaas niet lukken, UPC kabel is iets heel anders dan ADSL
 
Als dat een (A)DSL modem/router is, dan nee.
Is het een Cable router, dan kan het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan