MP3 als achtergrond in email

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Berichten
58
Hallo

Het is hier als eens ter sprake gekomen, maar ik wil niet 'flooden'. Bovendien heb ik een extra vraag.

Het is mogelijk om een .midi/.wav-bestand enzovoort automatisch te laten afspelen in een email. Ik gebruik Outlook Express 6: format, rich text, background, sound. Met MP3 lukt dit echter niet.

Aangezien je mp3 wél automatisch kan laten afspelen in een webpagina via de html code embed src="http://www.xxx.be/.../x.mp3" .... in de body tag, dacht ik dat het wel zou lukken door de aangemaakte html pagina (met absolute links) door te sturen in Outlook Express op volgende manier:

Nieuwe mail maken, bij opmaak kiezen voor html, de cursor eens in het tekstvak plaatsen (waar je bericht komt), in menu kan je dan kiezen voor insert, text from file. Bij bestandstype (uitschuifmenu) kies ik voor html, en dan selecteer ik de aangemaakte html pagina, waarin muziek automatisch afgespeeld wordt.

Wanneer ik die html pagina doorstuur naar een alternatief, eigen emailadres, krijg ik de foto's van mijn webpagina te zien. De achtergrondkleur (zwart) niet, die blijft wit, waardoor ook de tekst (wit) onzichtbaar wordt. Door te kiezen voor background, color is dit probleem wel rap verholpen.
De mp3 speelt niet automatisch af in de email. Wel bij het openen van de html pagina.

Conclusie:
Is er echt geen makkelijke methode om een mp3 bestand automatisch te kunnen laten afspelen in een email? Dus niet gewoon een mp3 toevoegen in bijlage.
Kan er echt niks aangevangen worden met de methode van een html mail sturen?

groet
Levi
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan