Ik wordt gek. Dvd met/zonder ondertitel naar ipod

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hoi mensen.
Ik ben al 2 weken bezig met dvd's naar de ipod classic 80 gig te zetten. Ik krijg het wel voor elkaar maar alleen als de film uit 1 bestand bestaat waar de ondertiteling al inzit. Bestaat de dvd uit meerdere (.vts) bestanden dan wordt het een ramp. Meerdere bestanden worden ook meerdere bestanden in itunes. En daar zit je niet echt op te wachten. Maar erger. De ondertitels worden nooit mee geconverteerd. Ik heb begrepen dat het iets te maken heeft met de frames of die al of niet ergens ingebakken zitten. Maar nu. Hoe krijg ik de ondertitels wel mee geconverteerd. Ik heb inmiddels al 12 rip/converteer progs geprobeerd maar geen van alle red het. Dit is bijna een nood oproep. Want er moeten toch meer mensen zijn met een ipod classic 80 gb die films er wel op hebben gekregen. Let wel. De gehele film in het engels lukt mij wel.
Wie helpt mij verder. Nero zou het uiteindelijk wel kunnen volgens de internet berichten. Maar mooi niet hoor. Hulp a.u.b.
Doei, Dump.
 
Mijn probleem ook. Weet niet welk videobestand van de film ik moet converteren. Heb Xilisoft iPod videoconverter, maar kom er niet uit. Reageer aub.
 
Foutje. Sorry.
Doei, Dump.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik wel wat wijzer geworden en heb nu een film of 20 op de ipod staan.

Het moge duidelijk zijn dat dit niet iets is dat je zomaar even doet. Laat staan uitlegt. Ook is er een verschil tussen het omzetten van zelf gekochte DVD’ s en, zoals ik nu ook doe, gedownloade dvd’s.

De eerste moeten gekraakt worden terwijl de laatste al (meestal) gekraakt worden aangeboden

Met name het rippen is een hele klus. Het grootste deel komt er wel door trouwens. Maar ik gebruik daarvoor meerdere programma’s. DVDShrink en DVD Decrypter, waarna je later nog moet converteren voor naar je ipod. Voor dit converteren gebruik ik dan Videora iPod Classic Converter. Hierna kun je ze zo aan je ipod toevoegen. Het spreekt voor zich dat de opties van ieder programma per dvd bekeken moeten worden want ze hebben allemaal wel een andere behandeling nodig. Nu na 20 films op de ipod gezet te hebben begin ik het wel een beetje door te krijgen. Maar toch.

Een nieuwe DVD kun je eerst proberen met MagicDVD Ripper. Die doet ook, als het goed gaat, de gehele DVD in 1 keer met ook nog is de optie voordat je hem gaat omzetten om een preview te doen. Dus dan kun je eerst kijken of de taal engels is en of je nederlands ondertiteld hebt en of je een 2 inch scherm krijgt en of je breedbeeld goed wordt weergegeven. Kortom, een super programma.

Een hele leuke is ook de 1ClickDVDTOiPOD om te gebruiken. Die doet ook alles in 1 keer. Mooier kan niet maar het lukt echt niet altijd. Deze heeft geen preview en dus moet het soms over omdat het toch niet gegaan is als zou moeten.

Ik ben ooit begonnen met het programma HandBrake maar heb daar nog maar incidenteel mee gewerkt. Hij kan het maar heeft weinig mogelijkheden t.o.v. de andere die ik hier boven beschrijf.

Doei, Dump.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, ik ga aan het studeren!
 
Lukt het niet? Dan gewoon even laten weten. Ik geef geen 100% garantie maar het zou moeten lukken. Succes. En lukt het hiermee wel dan is het ook leuk om het hier te vermelden.
Doei, Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan