Netwerk (draadloos en vast) aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brython

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
4
Geachte,

vandaag had ik besloten om mijn netwerk aan te leggen, draadloos dan. Ik wil namelijk zowel met mijn PC als Laptop online kunnen.
Voorheen gebruikte ik mijn telenet modem (dit is vanuit België dus weet niet of jullie vertrouwt zijn met dit systeem, maar die modem is aangesloten op de TV-aansluiting).
Aan die modem koppelde ik dan een 'internetverdeler' (weet niet of dit de juiste benaming is).
Op die manier kan ik dus heel eenvoudig met pc & laptop genieten van een goeie internetverbinding via kabel.

Nu met de opmars van draadloos zou het toch handiger zijn om draadloos te gaan met de laptop, maar de PC houd ik liever bedraad. Dus kreeg ik van mijn nonkel een Wireless Acces Point.
Ik dacht van tja, ik sluit dit gewoon aan op mijn Internet Verdeler, maar wat blijkt?
De laptop ontvangt de signalen niet van het wireless acces point (wat hij wel doet wanneer enkel deze inzit zonder de internet verdeler). De PC daarentegen werkt feilloos.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

(hieronder alleszins een klein plannetje van hoe het 'netwerk' in elkaar zit)

ntwerk.GIF
 
Het kan met de IP verdeling te maken hebben.

Maar handig om te weten is het type verdeler (=router:cool:) en het type access point.
 
Bedankt al voor de snelle antwoorden

de router is: 5-Port 10/100 Network Switch (Fast Ethernet) van Belkin
 
Wireless Acces Point:

Airplux Xtreme G 2.4 GHz van D-Link

Nu zit ik nog met een ander probleem. Mijn Pc geeft eigenlijk geen enkel blijk van de aanwezigheid van het Wireless Acces Point of de Laptop.


De website die door Harry Snor geeft beschrijft de installatie van een router, is deze werking op dezelfde lijn van mijn Acces Point of moet ik dat niet installeren? (ik snap er echt niks van denk ik :()
 
De link die Harry Snor geeft gaat over de installatie van een draadloze router. Dit is 2 in 1 (dat zie je heel vaak).
 
Ik weet het, wou dit eerst ook aanschaffen maar aangezien ik dan toch zo'n gratis acces point kreeg... Maar op het moment functioneert het niet echt naar believen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan