Problemen met Update en WMI na Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
97
Onlangs heb ik een Upgrade gedaan met mijn windowsXP CD.
Tijdens het upgraden kreeg ik allerlei foutmeldingen over bestanden die NIET gekopieerd konden worden. Installatie overslaan was de enige optie.
Met als gevolg dat er bepaalde elementen niet meer werken.
Eerst was er het probleem met automatische update, foutmelding 0x8007043B, die heb ik kunnen herstellen en hij haalt de files nu wel op maar kan ze niet installeren. Verder is er geen Firewall, het scherm van het Beveiligingscentrum komt er ook maar gedeeltelijk voor.
Ook blijkt er een fout te zitten in het uitvoeren van WMI. Zo kan bijvoorbeeld systeeminformatie niets weergeven en geeft een foutmelding dat WMI service niet beschikbaar is en geen informatie kan weergeven.
Bij services staat WMI op automatisch maar wil niet starten, als ik op starten klik krijg ik de volgende waarschuwing:
Kan de WMI- presentatieadapter-service op Lokale computer niet starten. Fout 0x80040154: Klasse is niet geregistreerd.
Ook worden er geen gebruikersnamen en wachtwoorden meer opgeslagen en al dat soort kleine zaken meer.
Kennelijk heeft e.e.a. (nog) geen negatieve invloed op het draaien van programma’s, ook e-mail en internet werken als normaal.
Laatste aktie die ik heb ondernomen om e.e.a. te herstellen was het installeren van de herstelconsole maar ook dat heeft geen enkel resultaat opgeleverd.
Misschien is het een simpel ding maar van het register heb ik geen verstand, als ik WMI zoek blijkt dat er een heleboel wordt gevonden maar ik weet niet waar ik wat moet registreren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan