Welke dvd recorder aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Berichten
58
Hallo

Welke (soort) dvd recorder schaf ik mij best aan?

Iemand die ik ken zou graag:

- divx kunnen bekijken op tv.
- originele videobanden zonder veel poespas kunnen laten omzetten naar dvd.
- sporadisch van op tv kunnen opnemen.

Zelf ben ik ook aan het uitkijken voor een dvd recorder, maar de speler moet:
- divx kunnen afspelen
- regiovrij zijn (om regio 1 dvd's te kunnen afspelen) of althans regiovrij gemaakt kunnen worden

Ik heb kijk geen televisie, dus opnemen vanop tv doe ik niet, bijgevolg heb ik geen grote harde schijf nodig. Wel heb ik vrij veel originele videobanden die ik wil omzetten naar dvd.

graag jullie hulp

groet
Levi
 
Ik heb zelf een vrij goedkope Samsung (met 80 gig harddisk) welke mij goed bevalt (behalve traag opstarten, maar daar hebben alle recorderd met harddisk last van). Mijn Samsung kan zelfs DVD met mp3 aan, en deze mp3's ook kopieren naar de harddisk (kan de splinternieuwe Sony van mijn ouders niet !!). Ook divx is geen probleem. Dus wat mij betreft een aanrader !!!

Ik kan je tevens Kiss aanraden; 2 vrienden bezitten er een, en die hebben behalve bovengenoemde mogelijkheden ook (afhankelijk van welk model je zou kiezen) een netwerkverrbinding via wifi, waardoor ze internet-radio kunnen afspelen, maar ook videobestanden vanaf je pc.

Hoop je iets te hebben geholpen?
 
Hoop je iets te hebben geholpen?
Zeker! Hoeveel kosten zulke dvd recorders nog, denk je? Ik zal eens beginnen uit te kijken.

Zou mijn oudere videorecorder volstaan voor vhs naar dvd, of zoek ik beter een nieuwe vcr of een dvd recorder met video speler in?
 
check marktplaats eens...volgens mij <100,- heb je al zo'n apparaat als ik heb.
 
OK, dat zal ik doen. Maar je hebt natuurlijk verschillende types van de merken Samsung/Kiss he. Ik zoek uiteraard beter naar een recent model.
Niet onbelangrijk: kan je zonder problemen ORIGINELE videobanden omzetten naar dvd met behulp van de meeste recorders, of moet je een speciale hebben?
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ikzelf geen ervaring mee. Maar volgens mij, als je een video met scart op een DVD-recorder aansluit, kan je het externe signaar op de DVD-recorder (dus het uitgangssignaal van de video) zonder problemen opnemen. Tenzij er een soort beveiliging op de video zit misschien, geen idee of dat kan.

Misschien iemand anders op het forum enig idee ????

Ik heb zelf even op marktplaats gekeken, maar mijne wordt niet aangeboden. Wel een nieuwer type met 160 Gig harddisk, onder de 200 euro NIEUW (dus 2ehands vast nog goedkoper).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan