Divx-speler: Met nero .avi en .srt bestanden branden,

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Berichten
136
Ik wil dus een divx branden met ondertitels die ik op een divx-compatible speler kan afspelen, maar ik heb problemen met de ondertitels/

Hallo, ik heb totnogtoe altijd met convertxtodvd 700mb grote .avi bestanden geconverteerd en gebrand met de ondertitels .srt, maar toen kwam ik erachter dat ik een standalone dvd-recorder heb ( merk Vestel) die ook DIvx kan afspelen. ik blij :D
Want dan kan ik de conversie stap overslaan.

Ik heb me suf gelezen op allerlei sites en kwam erachter dat dit met nero te doen is (nero 7 heb ik) met nero smartstart kiezen voor data-dvd maken of datacd nu lukt het me niet de ondertitels erbij te krijgen.
Ik heb het .avi bestand en het .srt met exact dezelfde korte naam (mymovie.avi en mymovie.srt) in hetzelfde mapje gedaan en vervolgens een datacd of datadvd gebrand. Hij speelt hem in mijn divx-speler wel af maar zonder de ondertitels (deze zou hij toch automatisch erbij moeten pakken) en als ik op subtitle op mijn afstandsbediening druk gebeurt er ook niets.

Hoe kan ik een divx branden om af te spelen op mijn divx-compatible speler met de ondertitels erbij (Ik wil dus geen gewone dvd branden maar een divx)

ps. het zijn de goede ondertitels behorende bij die download (exact daarvoor)

Dank alvast :thumbsup:

even ter duidelijkheid, gaat niet om DIVX -> DVD, maar gewoon DIVX-> DIVX met ingebakken subtitle... of desnoods selecteerbaar met de afstandbediening.

hier heb ik dus al gekeken
http://gathering.tweakers.net/forum...]=AND&data[q]=divx+nero+ondertitels&where=GoT
 
Om de subs in te bakken in divx kan je gebruik maken van het krachtige en gratis virtual dub

avi inlezen de subs importeren en opnieuw wegschrijven als divx en klaar is klara.
 
Om de subs in te bakken in divx kan je gebruik maken van het krachtige en gratis virtual dub

avi inlezen de subs importeren en opnieuw wegschrijven als divx en klaar is klara.

hoe lang duurt het dan, als het net zolang duurt als het converteren van een .avi naar een dvd heeft het weinig meerwaarde

ik zag deze tutorial: http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=101b

en lees daarin dat het wel lang kan duren.

Maar hoe kan het dat het met nero niet lukt (terwijl ik her en der toch wel van mensen op internet begrijp dat het gewoon kan)?
 
hoe snel het opnieuw wegschrijven gaat is geheel afhankelijk van de snelheid van je pc.
mijn p4 (1.7 met 512mb) deed daar een kleine 25 min over.

Nero kan namelijk niet met srt files overweg zoals jij het beschrijft.
dus hiermee gaat het nooit lukken.

Een ander mogelijkheid is dat jouw standalone speler naast divx ook met srt files overweg kan.
Als dat zo is volstaat de bestandsnaam van de film gelijkwaardig aan die van de subs en deze samen op cd te bakken, dan bestaat ook de mogelijkheid(misschien) de subs aan en uit te zetten. Die standalone speler van mij bezit gelukkig zo'n functie.
Als dit laatste bij jou niet kan, is virtualdub de beste oplossing.
 
Laatst bewerkt:
hoe snel het opnieuw wegschrijven gaat is geheel afhankelijk van de snelheid van je pc.
mijn p4 (1.7 met 512mb) deed daar een kleine 25 min over.

Nero kan namelijk niet met srt files overweg zoals jij het beschrijft.
dus hiermee gaat het nooit lukken.

Een ander mogelijkheid is dat jouw standalone speler naast divx ook met srt files overweg kan.
Als dat zo is volstaat de bestandsnaam van de film gelijkwaardig aan die van de subs en deze samen op cd te bakken, dan bestaat ook de mogelijkheid(misschien) de subs aan en uit te zetten. Die standalone speler van mij bezit gelukkig zo'n functie.
Als dit laatste bij jou niet kan, is virtualdub de beste oplossing.

dank je voor je inzet!:thumb:

echter ik heb het precies zo gedaan als de bovengenoemde tutorial,
en nu staat er total time estimated 2.50.47, bijna drie uur, dan kan ik beter branden als dvd zijnde.

maar misschien kan mijn dvd-recorder geen .srt aan en is dat het probleem, maar hoe kom ik erachter of dat daadwerkelijk zo is? niets te vinden in het boekje of op internet

heb een vestel RW 300
 
dank je jackal, mede door jou is het gelukt,
lang geklooit met de afstandsbediening etc.

hoe ik het nu doe is eerst de srt selecteren en dan de avi en dan krijg ik de ondertitels eronder, echter ik kan nu niet skippen (per hoofdstuk) alleen vooruit of achteruitspoelen.

Dit heeft misschien te maken doordat nero maar 1 hoofdstuk maakt, is het mogelijk hier meerdere mee te maken en als divx af te spelen?:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan