Online afspelen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelmobelmo

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Berichten
140
Hallo Helpmijers,

Af-en-toe als ik online een filmpje wil afspelen lukt dat niet. De pop-up opent van uitzendinggemist.nl en dan behoort de player (windows media) hem af te spelen maar als ik op het play knopje druk gebeurt er niks. ook als ik heel lang wacht. Ik gebruik FireFox. Kan ik misschien niet instellen dat het niet wordt afgespeeld met windowsmediaplayer maar met quicktime van apple ofzo?

Jelmer :rolleyes:
 
Moi jelmobelmo,

Met dank aan uitzendinggemist.nl

Is jouw besturingssysteem Windows? Zorg er dan voor dat je recente versies van de volgende software hebt geïnstalleerd op je computer: Windows Media Player en Flash.

Windows Media Player is het formaat waarin de omroepen het meerendeel van de programma's aanbieden. Uitzendinggemist.nl gebruikt Flash om reclame voor de programma's af te spelen.

Materiaal van voor 2007 kan je soms alleen in RealPlayer-formaat bekijken, daarom raden wij aan om ook RealPlayer te installeren.

Let op! Je hebt Flash echt nodig, anders wil een programma met reclame ervoor niet starten.
 
Hoi Alfred,

Ik heb een foutje gemaakt want wat ik probeer te bekijken is niet van uitzendinggemist.nl
maar van tv&co.nl ik probeer dus een fragment te bekijken van 16 oktober 2007 en heb alles gedaan wat je zij ik heb de nieuwste Adobe Flash Player geinstalleerd de nieuwste Real Player en windows media player 11. Nu wil ik dus op het play knopje drukken en doe dit en dat play knopje wordt even blauw en dan weer normaal en dan gebeurd er verder niks :(
Hier een plaatje:

7yrmzh0.jpg
 
Dat is inderdaad met Windows Mediaspeler zoals in de eerste seconden te zien is. Bij jou blijft het venster met de knopjes van mediaspeler zichtbaar. Het probleem is dus kennelijk mediaspeler. Die heb je pas gedownload en staat mischien ingesteld met de verkeerde verbindingssnelheid of andere bestandstypes.
Open mediapeler zelf met het pictogram. Klik rechts op het woord Windows Mediaspeler links boven in het scherm. Kies Extra. Kies Opties.... Ga naar het tabblad Prestaties en kies automatische verbindingssnelheid en buffer 60 seconden (bijvoorbeeld). Misschien stond hier dat je een inbelverbinding hebt en dat is te langzaam. Ga dan naar het tabblad Bestandstypes en zorg er voor dat mediaspeler aan de, waarschijnlijk, vereiste types gekoppeld is. Controleer de overige instellingen en of mediaspeler werkt met andere sites en filmpjes. Dit soort sites vereisen trouwens vaak dat de Cookie instellingen van jou Internet Browser toestaan dat er Cookies worden gedownload, dit om de instellingen te onthouden. We hebben al eens meegemaakt dat cookies stonden ingeschakeld bij uitzendinggemist.nl maar niet werden geaccepteerd omdat de tijd en datum van de computer niet klopten. Wees daar bij cookies verdacht op. Als alles dan nog niet werkt, maar de volgende site wél http://www.uitzendinggemist.nl neem dan vervolgens contact op met de site door middel van het contactformulier en laat het ons weten. Misschien heeft bij helpmij.nl ondertussen iemand nog een idee.
 
.
Er valt nog iets te zeggen over het niet afspelen van streams door Windows Mediaspeler 11. Er schijnt een bug te zijn geweest waardoor dat soms niet meer lukt. Ik heb de volgende help-tekst bewaard en weet er verder werkelijk niets meer van.

Geen Streams meer in WMS 11

Ga naar start>uitvoeren en plak daar de volgende regel ( Copieer en plak indien nodig ) : en dan enter klikken

regsvr32 C:\WINDOWS\system32\wmnetmgr.dll

Herstart daarna de computer en probeer het opnieuw :eek:
.
 
Nou... ik heb dus een mail gestuurd naar die site blijkt die niet meer op de site te staan :rolleyes: :eek: Toch bedankt voor je hulp Alfred :thumb:

Groeten.,

Jelmer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan