Branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob03

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
14
Vraag van een superleek! Ik heb een gedownloade avi-film met Nero 7 op een DVD gebrand. Bij het afspelen met LG DVD speler op TV zijn de kleuren overwegend bruin. Wat deed ik fout? Alvast mijn dank voor een -hopelijk- duidelijk antwoord. Wordt avi omgezet naar Divx? En ondersteunt LG dit niet? Stel dat het daaraan te wijten is, hoe moet ik dan een avi bestand omzetten naar iets wat mijn LG wel ondersteunt (volgende iconen staan op de handleiding: DVD video, compact disc digital video; mp3; dts,...)
 
Een avi filmpje kan gecodeerd zijn in DivX. Wanneer je dat wilt afspelen moet jouw speler DivX ondersteunen. Het avi bestand wordt niet automatisch omgezet naar DivX.
Anders zou je het avi bestand moeten omzetten naar bijv. DVD formaat. Dit kan met Nero.
 
Bedankt Maniac2003, doch je antwoord brengt me niet veel verder, laat staan dat ik het begrijp.
Zo het aan mijn DVD player ligt omdat die al wat ouder is, dan is het probleem opgelost: een nieuwe kopen.
Doch kan ik door anders te werk te gaan (instellingen Nero 7 wijzigen?) wel DVD's branden die het bekijken waard zijn? Wel zou ik het niet zo direct weten hoe ik dat moet doen, want bij het branden vraagt hij nooit iets!
Men had mij beter geen Philips SPD3500CC kado gedaan!!
 
Laatst bewerkt:
Om het makkelijk te maken, gewoon je avi's omzetten naar DVD.

Start Nero Vision -> DVD maken -> DVD-video
Videobestand toevoegen (selecteer je avi file)
En volg dan de rest van de stappen. Op deze manier kan het bijna niet misgaan.
 
Je antwoord was helder Maniac2003. Aldus ging ik te werk. Dus: zal het wel aan de (verouderde) LG DVD player liggen.
Ik berust.
 
Graag gedaan, ik hoop dat het gaat lukken. :thumb:
 
Ik downloadde en brandde een muziekbestand van 53'. De CD is af te spelen op mijn PC doch niet op mijn CD-speler vd HiFi-installatie. Ga ik met verkenner naar de D-drive, dan vind ik daar geen klassieke MP3-bestanden, doch het volgende:

D:CDPLUS (INFO.CDP)
PICTURES (= bestandsmag, en leeg!)
Al de rest van de download verwijderde ik.
Ik vermoed dat het geen muziek CD is doch een muziek DVD. Ik gebruikte nochtans een gewone CD.
Graag raad om in de toekomst beter te kunnen.
 
Geen idee waar je dat vandaan hebt (de download), maar een normale gebrande cd bestaat uit .cda bestanden. Zelf brand ik mijn cd's en mp3 cd's met Easy CD-DA Extractor van Poikosoft, kun je ook nog de tags mee veranderen mocht je hifi-systeem dat kunnen weergeven.
 
Maniac2003: heb er zelf geen uitleg voor. Niet zo belangrijk. Ik moet leren met vallen en opstaan. De schijf is af te spelen op mijn DVD-player (en op mijn PC kan ik ook DVD's afspelen). Ik gebruik een Philips SPD3500CC brander en NERO 7 en koos het scherm CD en een Audio CD branden. Nochtans in de Verkenner staat op het schijf-icoontje een plusteken. Ook zie ik nu dat ik een CD-RW gebruikte.
Leg me eens uit wat een 'tag' is?
 
Tags zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/ID3

Vooral als dingen nieuw zijn (geldt ook voor mij), dan zijn RW (ReWriteble) schijfjes echt geweldig. Werkt het niet (of zoals ik het wil)...wissen die hap en opnieuw proberen. Prachtige uitvinding. :D
 
1) Een muziek-item is voor 100% gedownload. Er verschijnt een tekstballon met: 'Torrentfout. Het systeem dan het opgegeven pad niet vinden.' Dat betekent? Alle moeite en tijd om zeep?

2) Heb een muziekbestand gedownload; blijkt het een FLAC bestand te zijn:
a. met welk programmatje kun je dat bestand op je PC beluisteren?
b. kun je dat branden met Nero 7.Zet ie dat zonder problemen om?
 
1) waarschijnlijk heeft het torrentprogramma geen map aangemaakt voor de te downloaden bestanden, maar dat weet ik niet zeker. Zelf gebruik ik soms Utorrent.

2) Nero ondersteund standaard geen FLAC (FreeLosslessAudioCodec), daar is wel een plugin voor.

Download: http://www.bitburners.com/software/flac-v10033/3816/
en dan kopieren naar: "...\Ahead\Shared\AudioPlugins"

Zelf gebruik ik dus Easy CD-DA Extractor, daarmee kan het zeker en gemakkelijk. Winamp kan FLAC wel afspelen, maar branden weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan